חלבונים בסלט שלכם

ישנה חשיבות רבה לאכילת חלבונים לאחר אימון ספורטיבי, החלבון נדרש בגוף כדי לשקם את השריר ולבנות מחדש את הרקמה. תוכלו להוסיף לסלט שלכם חלבונים מן החי שהם: ביצים, עוף, בשר, דגים וגם במוצרי חלב. הנה כמה המלצות לסלטים מצוינים לאחר אימון עם חלבונים:

סלט טונה

להכנת הסלט הזה תדרשו בעגבנייה, מלפפון, גמבה, בצל סגול, טונה מקופסת שימורים, מלח, לימון ושמן זית. חתכו את כל הירקות כראות עיניכם, הוסיפו את הטונה ותבלו עם מיץ לימון, מלח ושמן זית.

בגרסה הטבעונית החליפו את הטונה בגרגירי חומוס או שעועית אדומה.

סלט קיסר עם נתחי עוף

סלט הקיסר מורכב מעלי חסה אייסברג, ורוטב המורכב מחלמוני ביצה, שום, חרדל, שמן זית, ומיץ לימון, מלח ופלפל שחור גרוס. להכנת הסלט שטפו היטב את עלי החסה, הכינו בקערה את כל מרכיבי הרוטב וערבבו היטב. לאחר מכן, קחו נתח חזה עוף, חתכו אותו לרצועות וטגנו אותו בשמת זית מספר דקות. צקו את הרוטב על עלי החסה, ערבבו היטב והניחו את נתחי העוף מעל.

בגרסה הטבעונית החליפו את נתחי העוף בטופו.

סלט ביצים

אם חשקה נפשכם דווקא בסלט ביצים נימוח, כל שתזדקקו לו הם: ביצים, מיונז, מלח, פלפל ועירית קצוצה. כעת גררו את הביצים בפומפיה דקה, הוסיפו מיונז, מלח ופלפל ולסיום קצצו עירית טרייה. הוסיפו לסלט וערבבו היטב. הכינו כריך על לחם שיפון או חיטה מלאה, הוסיפו פרוסת עגבנייה ותיהנו מכל ביס.

תוספות נוספות לשדרוג הסלטים הבריאים שלנו

כאמור יש מגוון סלטים רחב שאפשר להכין, אך לכל סלט אפשר להוסיף טוויסט מיוחד שיעניק לסלט שלכם טעם מיוחד. תוכלו להוסיף לסלטים שלכם אגוזי מלך, אגוזי פקאן טבעיים ללא מלח, אגוזי קשיו, אגוזי מקדמיה, שקדים, גרעיני חמנייה, גרעיני צ'יה, גרעיני פשתן, שומשום ועוד. חוץ מתוספות אלו תוכלו להכין סלטים גם מקינואה, עדשים, נבטים, חמוציות ללא סוכר ועוד. 

לפניכם מספר סלטים נפלאים עם השדרוגים הללו:

סלט כרובית עם חמוציות

הכרובית ידועה כירק ממשפחת המצליבים, ונחשבת לבריאה במיוחד , הנה מתכון לסלט מיוחד ומאד מרענן שניתן להכין בקלות רבה, להכנתו תזדקקו לכרובית, חמוציות ללא סוכר, לימון טרי, שמן זית ואגוזי מלך. להכנת הסלט יש לפרק את הכרובית לתפרחות ולהרתיחן בסיר עם מים חמים לאחר מכן יש להעבירן לקערה עם קרח כדי שלא ימשיכו להתבשל. כעת גררו את הכרובית בפומפיה דקה לפירורים המדמי מרקם של חול, הוסיפו שמן זית, מיץ לימון ומלח, פזרו בנדיבות חמוציות ללא סוכר וחופן של אגוזי מלך.

סלט ברוקולי ושעועית ירוקה

גם ברוקולי הוא ירק ממשפחת המצליבים ותכונותיו בריאות להפליא, שילובו עם השעועית הירוקה הוא נהדר במיוחד שכן שני הירקות מחמיאים אחד לשני מאד. להכנת הסלט נזדקק לברוקולי טרי או קפוא, לשעועית ירוקה קפואה, שמן זית, מלח, פלפל שחור גרוס, גרעיני חמנייה וצנוברים.

להכנת הסלט ניקח מחבת ונקלה בה את גרעיני החמנייה לאחר מכן, בנפרד, נקלה את הצנוברים ונניח בקערה בצד. כעת במחבת גדולה עמוקה (אפשר ווק) נזלוף שמן זית ונכניס לתוכה את השעועית הירוקה והברוקולי ונקפיץ אותם יחד. הוסיפו מלח ופלפל שחור גרוס והמשיכו להקפיץ אותם כ-15-10 דקות על להבה גבוהה. לאחר שהירקות מוכנים העבירו אותם לקערה, הוסיפו את גרעיני החמנייה והצנוברים ותבלו עם מיץ מלימון טרי. לחובבי השום נמליץ להוסיף 5-4 שיני שום בזמן הקפצת הירקות לקבלת טעם נפלא.

סלט חסה, בטטה ותפוח ירוק

תפוח ירוק גרנד סמית, אגוזי מלך, פקאן קלוי, אגוזי קשיו, חמוציות ללא סוכר. להכנת הרוטב תזדקקו לשמן זית, חוצץ בלסמי, דבש, לימון טרי וחרדל דיז'ון.

שלב ראשון: קלפו את הבטטה, לחתוך אותה לטבעות, לתבל עם שמן זית, מלח ופלפל ולהכניסה לתנור לחום של 180 מעלו לכחצי שעה עד שתתרכך. לאחר מכן הניחו אותה בצד שתתקרר.

שלב שני שטפו את עלי החסה ועלי הבייבי היטב וסננו מהם את המים. קרעו את החסה לחתיכות והניחו בקערה גדולה יחד עם עלי הבייבי. כעת שטפו היטב את התפוח הירוק, השאירו אותו בקליפתו וחתכו אותו לקוביות קטנות שיהיה נוח לאכול והוסיפו לקערה. חתכו את טבעות הבטטה לרבעים והוסיפו גם אותם יחד עם כל האגוזים והחמוציות.

להכנת הרוטב קחו צנצנת והכניסו לתוכה את כל מרכיבי הרוטב ונערו היטב עד להתאחדות כל הרכיבים. צקו את הרוטב על הסלט שלכם והוא מוכן.