שקשוקה במגוון של צבעים

שקשוקה של צבעים

איזה ישראלי לא מכיר את השקשוקה. איזו מנה נפלאה הן לארוחת הערב והן לארוחת הבוקר. כמעט כל שקשוקה בנויה על אותו בסיס, רוטב עגבניות וביצים. אבל הסוד האמיתי הוא בתיבול ובתוספות.

מאת: עורך השף הלבן
שקשוקה

האם ידעתם שיש שקשוקות בכל מיני צבעים? זו דרך נפלאה לרענן את המאכל המוכר הזה, ולהפתיע משפחה וחברים עם שקשוקה של שישי בבוקר.

המתכון הזה הוא פשוט ארוחת מלכים במחבת. יש בו כל מה שצריך כדי להשאיר אתכם שבעים וחזקים. אתם לא תאמינו כמה נפלא טעמה של השקשוקה בסגול. כך תכינו את המנה המופלאה הזו:

ראשית מחממים תנור לחום גבוה של 190מעלות. בזמן שהתנור מתחמם, קחו שני סלקים גדולים ושטפו אותם היטב. אחר כך עטפו אותם בנייר אפייה והכניסו לתנור למשך כשעה ורבע עד שהם מתרככים לגמרי. בסיום האפייה טחנו בבלנדר את אחד הסלקים לממרח ביחד עם שלושת רבעי כוס של שמנת לבישול. את הסלק השני חותכים לקוביות קטנות. האחד ישמש אותנו לרוטב והשני יהיה כתוספת.

כעת חתכו שני בצלים גדולים לקוביות קטנות. חממו מעט שמן במחבת וטגנו את הבצל עד שהוא הופך שקוף. הוסיפו ארבע שיני שום קצוצות דק וטגנו במשך כמה דקות, הזהרו שהשום לא יישרף. אחר כך חתכו צרור מנגולד כך שיהיה ללא החלק הלבן והוסיפו גם כן למחבת עם הבצל והשום. בשלו הכל עד שהמנגולד יתרכך. לבסוף, הוסיפו את קוביות הסלק והמשיכו לבשל במשך כמה דקות כאשר המחבת מכוסה עם מכסה.

בתום מספר דקות הוסיפו למחבת את הסלק הטחון עם השמנת, תבלו במלח ופלפל והביאו את התערובת שבמחבת לרתיחה. הוסיפו את הביצים, בערך בין ביצה אחת לשתיים לכל סועד, וכסו שנית עד שהביצים מוכנות. בזמן הזה טגנו במחבת כמה פרוסות של גבינת חלומי בשמן זית, עד להזהבה וסדרו אותן מעל לשקשוקה המוכנה. הגישו לאורחים היישר מהמחבת בליווי טחינה.

אם פופאי היה ישראלי, זו השקשוקה שהוא היה אוכל בלי שום צל של ספק. זוהי ממש שקשוקת גינה עם ירקות טובים ותיבול מפואר. כך מכינים אותה: במחבת גדולה מחממים מעט שמן זית כך שיכסה את המחבת אך לא יהיה עמוק. קוצצים דק בצל לבן גדול ומטגנים במחבת החמה עד שהוא הופך זהוב־קרמל. כעת מוסיפים ארבע שיני שום פרוסות לחתיכות דקות, ואת חלק הבסיס הלבן מחמישה עלי מנגולד. מטגנים במשך שתי דקות עד להתרככות. כעת חותכים חציל קטן לקוביות קטנות ומוסיפים גם אותן למחבת. ממשיכים לטגן עד שהחציל מתרכך.

כעת, נשדרג את המנה על ידי הוספתם של המרכיבים הירוקים. אל המחבת מוסיפים חבילת עלי תרד קצוצה גס, את החלק הירוק של עלי המנגולד שהשארנו קודם בצד, גבעול סלרי קצוץ דק וחופן פטרוזיליה קצוצה דק. מתבלים היטב עם מלח ופלפל ומערבבים הכל. מכסים את המחבת במכסה ומבשלים את התערובת במשך כחמש דקות.

כדי להכין מקום לביצים ולגבינה, יוצרים גומות בתבשיל ובהן מניחים קוביות קשקבל, קוביות בולגרית וכמובן ביצים. לסיום קשטו עם בצל ירוק. אל תשכחו לאכול עם חלה טרייה.

 

שקשוקה שכזו בטוח עדיין לא טעמתם. זו שקשוקה עם בטטה ובתיבול כורכום, חגיגה של כתום בעיניים והטעם פשוט אלוהי. כך תכינו אותה צעד אחר צעד: במחבת מחממים מעט שמן על אש קטנה. מוסיפים בצל קצוץ דק ומטגנים במשך כמה דקות עד שהוא נעשה שקוף. חותכים שלושה פלפלים כתומים לקוביות קטנות, אפשר גם צהובים אם אתם מעדיפים, ומוסיפים אותם למחבת. ממשיכים לערבב במשך כחמש דקות במחבת עד שהפלפלים מתרככים. כעת, נוסיף למחבת קוביות קטנות של בטטה גדולה. כדי שהבטטה תתרכך יש להנמיך את האש ולבשל במשך כעשרים דקות. הקפידו לערבב את התערובת במשך כל זמן הבישול כדי שהמרכיבים לא ישרפו.

לאחר שהבטטה התרככה לגמרי תבלו את התבשיל עם מלח, פלפל וכפית כורכום שתוסיף גם לטעם וגם לצבע המרהיב. ערבבו את כל המרכיבים היטב. הוסיפו את הביצים לפי כמות הסועדים, ובשלו עם מכסה עד שהביצים מוכנות. בסיום ההכנה הוסיפו קוביות של גבינה בולגרית וקשטו עם פטרוזיליה קצוצה. טעמה המלוח של הבולגרית מחמיא מאוד לטעמה המתקתק של הבטטה.

 

שקשוקה

מתכונים נוספים שכדאי לטעום