קיש ריקוטה, תירס וקישוא

שבועות ידוע כחג שאוכלים בו מאכלים חלביים וכיוצא בזאת גם גבינות, אחת הגבינות הטובות ביותר היא הריקוטה, גבינה איטלקית שטעמה משתלב עם כל המרכיבים בהרמוניה מופלאה, והמרקם שלה קטיפתי ומענג. במתכון הזה תמצאו אותה בליווי של תירס וקישוא.

להכנת הבצק מערבבים שתי כוסות קמח, מאה ועשרים גרם חמאה חתוכה לקוביות, קורט מלח וכפית סוכר. לאחר מכן מוסיפים ביצה אחת ושתי כפות מים. לשים יחד את כל המרכיבים עד לקבלת בצק חלק. מגלגלים את הבצק לכדור ומניחים במקרר במשך שעה לפחות להתקררות. מחממים את התנור לחום של מאה ושמונים מעלות.

בזמן שהבצק מתקרר מכינים את המלית- קוצצים דק שישה קישואים או מגררים בפומפייה. מאדים את הקישואים במחבת במשך כעשר דקות עם בצל קצוץ. מערבבים עם גבינת פטה וריקוטה, ומוסיפים גרגירי תירס מקופסת שימורים. מוסיפים שלוש ביצים, כף קמח, חצי מכל שמנת וחלב וממשיכים לערבב. מתבלים במלח ופלפל לפי טעמכם.

מוציאים את הבצק מהמקרר ומרדדים עד לגובה של כחצי ס"מ. משמנים תבנית קיש עם חמאה ומניחים את הבצק. מהדקים את הבצק לדפנות ולתחתית התבנית. שופכים פנימה את המלית, ואופים בתנור במשך חצי שעה עד שהקיש מזהיב. 

קיש בטטה בריא (עם חלב קוקוס במקום שמנת)

זהו בהחלט אחד המתכונים הקלאסיים לשבועות. אך בניגוד למתכונים המסורתיים יותר, כאן יש לנו קיש בטטה קליל יותר וטוב יותר לגוף, כאשר הבצק עשוי גם הוא מבטטה כך שהקיש אינו מכיל גלוטן.

להכנת קלתית הבטטות מגררים בפומפייה שלוש בטטות קלופות. מערבבים בקערה עם קורט מלח. סוחטים את התערובת היטב לאחר השרייה של עשר דקות. מניחים את הבטטות בקערה יבשה ומוסיפים כף קורנפלור וביצה. מערבבים עד לקבלת תערובת אחידה. בתחתית תבנית האפייה מניחים נייר אפייה גזור בהתאמה. משמנים את התבנית עם חמאה. מהדקים את תערובת הבטטות לתחתית התבנית ולדפנות. אופים את הקלתית בתנור על חום גבוה. כאשר הקלתית מתייצבת מוציאים מהתנור ומניחים בצד להתקררות.

מכינים את המלית- טורפים היטב בקערה פחית חלב קוקוס, שלוש ביצים ושתי כפות קורנפלור. מוסיפים מאה גרם של גבינת מוצרלה מגורדת, שלושה גבעולים של בצל ירוק קצוצים דק ומתבלים במלח ופלפל. יוצקים את הבלילה לתוך התבנית עם הבצק, ופורסים מעל פרוסות עגולות של גבינת עיזים. אופים במשך שלושת רבעי שעה עד שהבצק מזהיב והמלית יבשה. להניח לקיש להצטנן לטמפרטורת החדר לפני ההגשה.

קיש ברוקולי וצ׳דר

הטעם המעודן של הברוקולי משתלב נהדר עם החריפות המעודנת של גבינת הצ'דר, וכשהבסיס הוא בצק פריך מוזהב אין טוב מזה. כך תכינו את הקיש: להכנת הבצק יש לנפות כוס וחצי קמח עם חצי כפית מלח. יוצרים גומה במרכז התערובת ומוסיפים חצי כף חומץ מהולה בשליש כוס מים. מוסיפים שליש כוס שמן ומערבבים. ממשיכים ללוש את הבצק עם הידיים עד שמתקבל בצק חלק. מרדדים את הבצק ומהדקים מעליו נייר אפייה. מניחים לו לנוח במשך כעשרים דקות. לאחר מכן מרדדים לצורת עיגול ומהדקים בתבנית משומנת. מנקבים חורים בבצק באמצעות מזלג ומכניסים למקרר לשעה. לאחר שהבצק התקרר והתייצב אופים בתנור במשך  20 עם נייר האפייה. לאחר מכן אופים במשך עשר דקות נוספות ללא נייר האפייה בחום בינוני.   

להכנת המלית ראשית חולטים במים רותחים ברוקולי קפוא עם מעט מלח. חותכים את הברוקולי לפרחים קטנים ומסננים היטב מעודפי הנוזלים. מסדרים את פרחי הברוקולי מעל לקלתית הקיש. טורפים בקערה שלוש ביצים, מיכל שמנת ומאה גרם גבינת צ'דר. מתבלים את התערובת במלח ופלפל לפי טעמכם. את הבלילה שופכים מעל לפרחי הברוקולי ומפזרים מעל עוד מאה גרם גבינת צ'דר. אופים את הקיש בחום בינוני בתנור עד שהקיש מזהיב ומתייצב.