הטרנדים הקולינריים הכי חמים

שלושה טרנדים חמים בעולם הקולינרי

העולם הקולינרי נהנה מגיוון כל כך רחב של רעיונות ובתוכו ניתן ליהנות מטרנדים שבאים והולכים המהווים בסיס למתכונים מהם כל טבח חובב יכול ליהנות ולהכין בקלות בביתו.

מאת: עורך השף הלבן
שלושה טרנדים חמים בעולם הקולינרי

ניתן להצביע על מספר רחב של טרנדים המקבלים ביטוי בעולם הקולינרי. בישראל ישנם שני טרנדים מרכזיים הנוגעים גם לאופן הגשת האוכל אשר תפסו מקום בולט יותר מאשר אחרים והם משפיעים הן על האוכל עצמו והן על הרכבו.
-    אחד מהטרנדים היותר מבורכים הוא טרנד הגשה שבו כלל הכיבוד פתוח מתחילת האירוע ועד סופו. הדבר מאפשר בכל אירוע לשלב את האוכל לאורך כל הערב מבלי לקבוע לאורחים מראש מתי הם אוכלים, מה הם אוכלים בכל שלב וכמה הם יאכלו? לכל אורח מתאפשר ליהנות מהארוחה בסדר שלו, הוא יוכל לבחור האם ליהנות ממאפים קטנים של פיצה, מנת פסטה דשנה וכמה מקום להשאיר, אם בכלל, לפינת מתוקים הכוללת, בין היתר, פנקייק קטן עם תוספות מתוקות.
-    טרנד נוסף ומרכזי הוא המעבר לאוכל קליל המגיע במנות קטנות וזאת לעומת ההגשות הכבדות של מנות עיקריות המלאות בשר. טרנד זה מזמין את הסועדים ליהנות ממגוון רחב יותר של חומרי גלם, בין אם מדובר בשילוב של ירקות טריים, דגי ים, ממרחים, לחמים ושאר מאפים, כשמנות הבשר מהוות נדבך נוסף מכלל האפשרויות אך לא כמנה מרכזית וכבדה.

את עוגיות השוקולד צ'יפס ניתן לכנות כטרנד בולט ומרכזי של השנים האחרונות, שלבטח אינו מתכוון לנטוש אותנו בקרוב. מדובר בעצם בעוגיות שהמרכיב המרכזי בהן הם שבבי שוקולד שחור מריר. עם השנים הפכו עוגיות השוקולד צ'יפס לעוגיות המועדפות על ילדים רבים בארה"ב והן עשו עלייה מוצלחת לישראל. 
כיום ניתן לאפות ולהכין עוגיות שוקולד צ'יפס במגוון רחב של טעמים וצורות. רעיון הבסיס של עוגיות אלו שהן נאפות בצורה כזו שבמקום אותם שבבי שוקולד מריר תופסות את מקומם תוספות רבות ומגוונות. ניתן לאפות אותם עםסוכריות צבעוניות במקום, ניתן לאפות עוגיות שוקולד ציפס שחורות ולהשתמש בשבבי שוקולד לבן ואף ניתן לשדרגן לעוגיות שוקולד צ'יפס מושחתות ביותר אשר להן נוסיף מילויים שונים כגון: ממרח נוטלה, ממרח לוטוס וממרח חלבה. בכדי לאפשר את הוספת המילוי הרצוי  לכל עוגייה,יש להכניסו לשקית זילוף ובכך לשלוט בכמות המילוי בכל עוגייה טרם הן נכנסות לאפייה בתנור. 

טרנד קערות הפוקי עשה לישראל עלייה מהוואי הרחוקה. מדובר על קערת מזון בריא, הנקראת גם "דיוק פוקה" וכוללת בתוכה מארג צבעוני של אורז פושר, דג נא, ירקות צבעוניים ורטבים. אלו מהווים בסיס למגוון רחב של קערות פוקי בסגנונות שונים כגון– מקסיקני, קוריאני, יפני ועוד. 
במסעדות רבות ולבטח בבית תוכלו אתם לבחור כיצד תהיה מורכבת קערת הפוקי שלכם? הבסיס לכל מנה הוא האורז. כאן ניתן לבחור בין אורז לבן או מלא ובעצם כל אורז אחר שאתם רגילים אליו. מרכיב חשוב ובריא נוסף הן עלים ירוקים,רבים אוהבים להוסיף למנת הפוקי שלהם את עלי הקייל הבריא. מנקודה זו ניתן ולאפיין את מנת הפוקי שלכם, בין אם תוסיפו לה דגים נאים, פטריות פורטובלו, טופו בטעמים שונים, מיני ירקות, עלים  ירוקים, רטבים פיקנטיים ועוד.

טרנד נוסף שמבטיח תמיד ארוחה מלאת טעמים נוגע לאופן ההכנה בה מניחים סוגים רבים של מזון בסיר גדול ומכניסים לתנור שחומם בחום גבוה מראש, על פלטה חשמלית או מבשלים בישול ממושך על הגז ונותנים למרכיבים בפנים לעשות את שלהם. כאן באמת אין גבול ליצירתיות, וניתן לשלב בתוך הסיר כמעט כל בשר שנמצא אצלנו במקפיא, להוסיף אליו ירקות חתוכים גס – תפוחי אדמה, גזרים, מיני ירקות שורש, בצלים ועוד. בעזרת שקיות קוקי מתאפשר להוסיף לסיר את מנת הפחמימות אשר תספוג את המיצים והטעמים בסיר, כשגם כאן האפשרויות רבות ומגוונות וכוללות – אורז, פסטה שבושלה, פתיתים, חיטה, שעועית ועוד. 
השימוש בסיר גדול מאפשר לנו ליהנות ממנה שיכולה להספיק למספר אנשים רב ובתוכה מגוון רחב של בשרים ותוספות. בחודשי החורף מהווה הסיר המהביל ארוחה דשנה עבור כלל המשפחה המבוססת על התוצרת המגוונות שלו אשר לצידו ניתן להוסיף בצד מאפים וסלטים.

שלושה טרנדים חמים בעולם הקולינרי

מתכונים נוספים שכדאי לטעום