פשטידת תרד דיאטטית קלה להכנה

פשטידה משגעת, שחוסלה במהירות!

מאת: עורך השף הלבן \

מקור מתכון: יעל גרטי

דרג:
פשטידת תרד דיאטטית קלה להכנה
עד 20 דקות \ שף מתחיל - קל \ חלבי

זמן הכנה: 20 דקות

כמות מנות: 10 מנות

סוג תבנית / כלי: לתבנית בגודל 27X20 ס"מ

דירוג גולשים:

רכיבים:

  • 1 חבילה (800 גרם) עלי תרד מוקפאים "סנפרוסט"
  • מלח (מומלץ מלח אטלנטי דק)
  • 3 ביצים גדולות
  • 100 מ"ל יוגורט 4% שומן "תנובה"
  • 1 כף שמן זית
  • 1/2 חבילה (125 גרם) גבינת פטה כבשים 5% "פיראוס", חתוכה לקוביות קטנות
  • 70 גרם (1/2 כוס) קמח תופח
  • פלפל שחור גרוס גס
  • לשימון: שמן זית
  • לעיטור לפני האפייה: 1 כף (10 גרם) גרעיני חמנייה טבעיים

אופן הכנה:

שימו לב שהכוונה כאן לעלי תרד מוקפאים – ולא לתרד טחון. לסינון התרד אחרי הבישול חשוב להשתמש במסננת דקה (כדי שעלי שתרד לא יזלגו מטה).
במקום גבינת פטה כבשים 5% אפשר להשתמש בגבינה בולגרית מעודנת 5% "פיראוס". במקום קמח תופח אפשר להשתמש ב-70 גרם קמח לבן בתוספת 1/2 כפית אבקת אפייה.

1. מחממים תנור ל-175 מעלות ומשמנים תבנית בשמן זית.
2. מכינים סיר בינוני-גדול מלא מים רותחים מומלחים על אש גבוהה. כשהמים מבעבעים מוסיפים את התרד המוקפא. מערבבים ומבשלים כ-5 דקות או עד שהתרד מפשיר ואין גושי קרח בתוכו. מסננים היטב במסננת דקה ומניחים מעל קערה להגרת נוזלים, כ-5 דקות. נפטרים מהמים שזלגו לקערה ומעבירים את התרד לקערה.
3. טורפים בקערה קטנה ביצים, יוגורט וכף שמן זית עד לקבלת עיסה חלקה ואחידה. מוסיפים לקערת התרד ומערבבים במהירות עד לאיחוד.
4. מוסיפים קוביות גבינת פטה ומערבבים עד לאיחוד.
5. מוסיפים קמח תופח, מערבבים עד להיטמעות, מתבלים במעט מאוד מלח (משום שהגבינה מלוחה) ופלפל שחור, אם לא נרתעים מביצים חיות טועמים ומתקנים תיבול, יוצקים לתבנית המשומנת, מיישרים ומהדקים בידיים נקיות ומפזרים כף גרעיני חמנייה. כשהתנור חם מכניסים לתנור ואופים במשך 35 דקות או עד להתייצבות והזהבה יפה של הפשטידה. מוציאים, מצננים 10 דקות ומגישים.
אהבתם את המתכון? מעוניינים לטעום עוד מתכונים דיאטטיים מבית השף הלבן? היכנסו לעמוד הלובי של מתכונים דיאטטיים.

דרג: