פשטידה לבנה לחג לבן

פשטידת כרובית – פשטידה לבנה לחג לבן

הכרובית הפכה להיות בשנים האחרונות מעוד ירק שנמצא על המדפים בסופרמרקט לכוכבת אצל אייל שני, חביבה על צמחונים וטבעוניים ואפילו אהובה במיוחד על מי שמנסה לשמור על הגזרה ולנהל אורח חיים בריא. עם הפרח הזה, אפשר לעשות כמעט הכל החל מתחליף לבצק לפיצה , קרמים ואפילו קוקוס. אנחנו אוהבים אותה צלויה, אפויה, מבושלת או מטוגנת. אפשר להכין ממנה מטעמים וקשה שלא להבין למה היא נמצאת השיא שלה.

מאת: עורך השף הלבן
פשטידת כרובית

השף אייל שני הפך את הכרובית להיות מלכת הירקות ועשה לה שם עולמי בזכות המנה המפורסמת שלו. כשמדובר בירק שהוא לא רק טעים אלא גם אפשר להכין ממנו מנעד רחב של מנות שהשפים הכי גדולים משתמשים בה - אנחנו הולכים אחריהם, ובצדק. אולי זה בגלל שהיא מתכתבת בדיוק עם הטרנדים החמים בעולם הבישול: שמירה על אורח חיים בריא, מציאת תחליפים לצמחונים וטבעוניים, היא מחליפה מאכלים בלי גלוטן (כמו למשל קוקוס ללא גלוטן) והיא יחסית דיאטטית.

כיאה לחג הלבן הלוא הוא חג השבועות, אנחנו מכינים מאכלים לבנים שמחממים לנו את הלב ואת הבטן. בחג השבועות זה הטיימינג המושלם לקישוט שולחן החג במגוון פשטידות לצד גבינות, סלטים והפשטידה יכולה להיות חלק מהמנה הראשונה או העיקרית, מה שבטוח – תמיד תיהיה פשטידה על שולחן החג. פשטידת כרובית, היא מאכל לבן שיכול מאד להתאים לטעמי השולחן. היא משתלבת נהדר יחד עם הסלטים שמוגשים, קלילה, טעימה ופשוטה להכנה. לרוב פשטידות הן מלכודות קלוריות לא תזונתיות במיוחד, יש בהן הרבה קלוריות אבל כשמחליפים את הבצקים והפסטות בירק, כלומר כרובית, הן לא פחות טעימות אבל כן פחות עתירות בקלוריות. אז נכון, גם פשטידת כרובית היא לא תמימה או דיאטטית אבל עדין נחשבת למזינה יותר משאר הפשטידות. אם אתם מחפשים מתכונים מוצלחים לפשטידת כרובית מוצלחת, ריכזנו עבורכם מתכונים שונים ומגוונים בטעמים שונים כדי שתוכלו בקלות להכין את הפשטידה המוצלחת לחג ובכלל. 

פשטידת כרובית קלאסית מתאימה לכל מי שאוהב כרובית, אוהב פשטידות, אוהב גבינות ולא מחפש להתחכם יותר מידי. הפשטידה הפשוטה יחסית, היא לפעמים כל מה שאנחנו צריכים בשביל להוסיף לשולחן שלנו טעמים סולידים יותר לצד מאפים וסלטים פרועים. אנחנו תמיד מחפשים לשדרג, להוסיף ולשנות אבל לפעמים ה"פשוט" הוא הטוב ביותר ופשטידת הכרובית טעימה כמו שהיא, היא לא צריכה הוספה של טעמים מיוחדים ודורשת רק 5 מרכיבים להכנתה. תוך רבע שעה, תיהיה לכם פשטידה טעימה, מוצלחת שכולם ירצו לטעום ממנה. תוכלו להגיש אותה כמנה ראשונה או כתוספת למנה עיקרית, העיקר שתגישו אותה!

אם אתם אוהבים פשטידות כרובית אבל מחפשים כן לשלב איזשהו טוויטס מעניין של טעם שונה שהאורחים שלכם לא מכירים, תוכלו לעשות זאת בעזרת תוספת של עדשים כתומות. מדובר במתכון מומלץ לפשטידת כרובית ועדשים כתומות שתוכלו להכין בקלות. כן צריך לעשות הכנה מראש של השריית העדשים הכתומות למשך כשעתיים לפחות אבל אחרי שתכינו את הפשטידה הזאת, תבינו שזה היה שווה את זה. גם את הפשטידה הזאת תוכלו להגיש כמנה ראשונה או כתוספת למנה עיקרית ותיהיו בטוחים שכל האורחים שלכם ירצו לקבל את המתכון שלה. 

כדי לשדרג את פשטידת הכרובית המוכרת ואהובה ולהוסיף לה עוד הרבה עניין מעבר למה שאנחנו כבר מביעים בה, תוכלו להכין פשטידת כרובית עם גבינה ופירות יבשים. הפירות היבשים, מוסיפים מתיקות עזה לכרובית ויחד הם יוצרים פשטידה מיוחדת שהאורחים שלכם לא יצליחו לזהות מה יש בפנים. אז כדי להפתיע את האורחים שלכם ולהוסיף שדרוג מושלם לפשטידת הכרובית המוכרת והידועה, הוסיפו פירות יבשים: צימוקים חומים וזהובים לצד אגוזים חתוכים וצפו למחמאות. 

פשטידת כרובית

מתכונים נוספים שכדאי לטעום