מתכון לפיצה ייחודית שהילדים שלכם יטרפו – פיצה רול

פיצה בקלי קלות: שבלולי פיצה (פיצה רול) עם הילדים

אפשר להצהיר בבטחה, שאם תשאלו ילד איזה מאכלים הוא הכי אוהב לאכול, אחד מהם יהיה פיצה. בתקופה זו שאנחנו מבלים זמן רב בבית עם הילדים, בלי אפשרות לצאת לאכול פיצה או להזמין פיצה הביתה, יש לנו את ההזדמנות המושלמת להכין עם הילדים שבלולי פיצה אישיים. בנוסף לטעם הפיצה המוכר והאהוב, הילדים ייהנו גם ממלאכת גלגול הפיצה לשבלולים, והוספת התוספת השונות לפי טעמם האישי. יתרון נוסף הוא שהמתכון כל כך פשוט שאפשר לתת לילדים יד חופשית בהכנה.

מאת: עורך השף הלבן
שבלולי פיצה

חלקו לכל ילד לאפה מוכנה. על הלאפה מורחים קטשופ או רוטב עגבניות מוכן. מוסיפים גבינת מוצרלה קולקשן לפי טעמכם האישי ומגלגלים לשבלולים. את השבלולים מניחים בתבנית על גבי נייר אפייה, ואופים בתנור עד שהגבינה נמסה והבצק נעשה זהוב. בקשו מכל אחד מהילדים לזכור את השבלול שהם הכינו, וכך כל אחד יוכל ליהנות מפרי יצירתו שהורכב בדיוק כמו שהוא אוהב.

לאחר שלמדנו את המתכון הפשוט והבסיסי ביותר להכנת שבלולי פיצה, אפשר להתקדם למתכונים מורכבים יותר, אך אל דאגה הם לא מסובכים מדי. מאפה "תלושתי" פיצה הוא מתכון לפיצה רול, שמזכיר בורקס פיצה. זו מנה שהילדים יתרשמו ממנה מאוד, משום שאת כל השבלולים מחברים לעוגת שבלולים אחת גדולה וטעימה במיוחד.

 להכנת המנה: מפשירים בצק פילאס מוכן על פי הוראות היצרן. מצפים תבנית אפייה עגולה בנייר אפייה. מחממים מראש תנור על טורבו בחום גבוה. את בצק הפילאס מרדדים על משטח עבודה, ומורחים מעל ארבע מאות גרם של רסק עגבניות מוכן. אפשר לתבל את הרסק בעלי בזיליקום או אורגנו. מעל רסק העגבניות מפזרים פתיתי גבינה צהובה. כעת ניתן להוסיף את התוספות שאתם אוהבים, מומלץ לשים פטריות, תירס או זיתים. מגלגלים את הבצק לרולדה וממנה חותכים שבלולים קטנים באורך של שלושה סנטימטרים. מסדרים את השבלולים על גבי תבנית האפייה במרווחים קטנים. השבלולים מתרחבים בזמן האפייה ונוגעים אחד בשני. על כל אחד מהשבלולים מורחים בעזרת מברשת ביצה טרופה. אופים בתנור למשך שלושת רבעי שעה עד שהם משחימים. עכשיו כל ילד יכול למשוך בתורו שבלול מהעוגה הגדולה.

המתכון הזה הוא הגרסה המורכבת יותר של המתכון הפשוט להכנת שבלולי פיצה. זו ככל הנראה מנה שההורים יאהבו יותר וגם הילדים ייהנו ממנה. להכנת רולדת פיצה ערבבו בקערה קילו קמח לבן עם שמרים. אחר כך הוסיפו חצי כוס שמן, כפית מלח ומעט מים פושרים. ערבבו הכל היטב עד לקבלת בצק חלק. הניחו את הקערה להתפחה בצד למשך שעה. עכשיו נעבור להכנת הרוטב. במחבת עם שמן מטגנים עד להזהבה בצל קצוץ. כעת הוסיפו שלוש עגבניות חתוכות לקוביות קטנות, וקופסה אחת של רסק עגבניות. ערבבו על אש קטנה עד שהכל מתאחד. תבלו את הרוטב לפי רצונכם באורגנו, מלח ופלפל. מסירים את המחבת מהאש ומניחים לרוטב להתקרר. את בצק הפיצה התפוח מחלקים לארבע חתיכות ומרדדים כל אחת מהן לעיגול. את רוטב העגבניות מורחים על גבי ארבע חתיכות הבצק ומעליו מפזרים זיתים חתוכים לטבעות ללא הגלעין וגבינת צאן מפוררת. מקפלים כל רדיד בצק לשניים ומהדקים היטב. טורפים ביצה אחת ומורחים על גבי הבצק ומפזרים שומשום. אופים למשך כחצי שעה בתנור שחומם מראש לחום בינוני. לאחר שהרולדה מוכנה מניחים על גבי צלחת, וחותכים לשבלולים קטנים. הנה מתכון קלאסי לשבלולי פיצה שכדאי להכיר. למלית הפיצה מחממים שמן ומקפיצים פטריות עד להשחמה. את הפטריות מסננים מהשמן ומניחים בצד להצטנן. במיקסר מערבבים בעדינות למשך שתי דקות חצי קילו קמח לבן, כף שמרים, שמן זית, שתי ביצים, סוכר, חצי כוס מים וחלב. מוסיפים בהדרגה מלח וממשיכים לערבב עד לקבלת בצק אחיד. משאירים את הבצק בקערה מכוסה בניילון נצמד להתפחה. לאחר שהבצק תפח יש לרדד למלבן גדול על משטח עבודה מקומח. על הבצק מורחים רוטב עגבניות מוכן, ומפזרים פטריות פרוסות ופתיתי מוצרלה קולקשן. מגלגלים את הבצק בזהירות לרולדה ארוכה. פורסים עיגולים מהרולדה, ומניחים לתפיחה נוספת על תבנית אפייה מרופדת בנייר אפיה. לאחר מכן מורחים את השבלולים בביצה טרופה, ואופים בחום בינוני למשך כחצי שעה.

שבלולי פיצה

מתכונים נוספים שכדאי לטעום