עוגות שאפשר למצוא רק בקונדיטוריות

על עוגות, חגיגות, ומה שביניהן

"אין אין אין חגיגה, בלי בלי בלי עוגה!" – את המשפט הזה מכירים כל ילד וילדה ונזכרים בו לקראת יום ההולדת שלהם. מלבד שלב פתיחת המתנות, אין ספק שההנאה הגדולה ביותר ביום ההולדת היא פריסת העוגה והחלוקה לאורחים הרבים שבאים לחגוג איתנו. כולנו אוהבים את הטעם המתוק והמרקם העשיר של עוגות ימי הולדת, וכל הזמנה לאירוע כזה היא סיבה למסיבה.

מאת: עורך השף הלבן
על עוגות, חגיגות, ומה שביניהן

כאשר היינו ילדים היה נהוג לאפות את עוגת יום ההולדת בבית. לרוב הייתה זו עוגת שוקולד פשוטה עם או ללא מילוי קרם טעים, ואותה עיצבנו בעזרת קצפת, דובדבנים מסוכרים, סוכריות צבעוניות ופתיתי שוקולד. את המתכונים לעוגות היינו שולפים מספרי אפייה, כרטיסיות נוסטלגיות או אפילו דפים מקומטים שאימא הייתה שומרת וליוו אותנו במשך שנים ארוכות. היום, כבר לא צריך לחפש בספר מתכונים לעוגות אלא קל ופשוט יותר למצוא מתכונים לעוגות ימי הולדת באינטרנט, שהופכים את החגיגה לצבעונית וטעימה.

עם זאת, לעתים אין לנו זמן לאפות ולבלות שעות ארוכות במטבח, ולכן רבים נוהגים לרכוש עוגת יום הולדת מקורית וטעימה בקונדיטוריה מומלצת. בדרך זו - את הזמן הרב שיש להשקיע בשווקים בחיפוש אחר חומרי גלם איכותיים וטריים, ולאחר מכן להכין העוגה עצמה - ניתן לנצל לעיסוקינו הנוספים, ולהשאיר למקצוענים לעשות את מה שהם הכי טובים בו.

תחום הקונדיטוריה עבר מהפכה של ממש, ושפים רבים מקימים בתי מאפה וקונדיטוריות כדי להציג עוגות בוטיק מרשימות ומבחר לחמים טריים, קינוחים ודברי מתיקה נוספים. הקונדיטורים הבינו שכדי להיות גורם משמעותי בשוק העוגות לאירועים, הם צריכים להתחדש ולייצר רעיונות שיתאימו לקהל רחב ככל האפשר. זו יכולה להיות לדוגמא עוגה העשויה מבצק סוכר, בעיצוב מרהיב בהתאם למאפייני בעל השמחה, כמו עוגה בצורת כדורגל או בצורת בוב ספוג לילדים. בקונדיטוריות מובחרות ניתן גם להזמין  עוגת חתונה מפוארת בעלת מספר קומות, או עוגה המתאימה למסיבת סוף שנה בתיכון - שכבות מעוטרות ומעוצבות כמו ספר פתוח.

לעתים אנו מעוניינים לחגוג עם עוגות מרשימות, כגון עוגת שכבות מורכבת או עוגת פירות מפוארת. הכנה של עוגות מסוג זה דורשת מספר שלבי הכנה כמו אפיה, קירור והקפאה, ובנוסף ציוד מיוחד לזילוף או הרכבת השכבות. במטבח הביתי לא תמיד יש את המוצרים ומקום האחסון הנדרש להכנה, ולכן קשה יותר לדאוג לעוגה בעצמנו. 

בקונדיטוריה איכותית קיימים אמצעים ומרכיבים שאין בכל מטבח ביתי, ולכן הן יכולות להציע מגוון מוצרים ועוגות שקשה לאפות בבית. אז אם גם אתם רוצים לחגוג עם עוגה מפוארת ומיוחדת, כדאי לדעת כי רוב הקונדיטוריות מציעות תפריט קבוע של מאפים מתוקים שונים ושלל קינוחים מדהימים ונפלאים, אך תמיד אפשר לבצע הזמנה של עוגה מעוצבת על פי הצורך וסוג האירוע או לבחור עוגה מוכנה. 

שיהיה לכם המון מזל טוב, וכמובן בתיאבון!

על עוגות, חגיגות, ומה שביניהן

מתכונים נוספים שכדאי לטעום