הנחיות משרד הבריאות כופות על כולנו להימנע מיציאות לא הכרחיות מהבית ועל חלקינו אפילו בידוד בית למשך 14 יום בהתאם. הבידוד הביתי נועד במטרה לעצור את ההדבקה ולמנוע ממחלת הקורונה להתפשט בישראל. אלו גם הסיבות שהובילו את משרד הבריאות להנחות אותנו, התושבים, להימנע מיציאות מהבית שאינן הכרחיות. המציאות החדשה כופה על כולנו זמן ממושך בתוך הבית ועבור חלקינו אפילו בתוך חדר מבודד משאר בני הבית, אז איך שומרים על שפיות בתקופה הכל כך לא שפויה הזאת?

ההמלצה הראשונה של מרבית אנשי המקצוע היא לנסות לשמור כמה שיותר על שגרה. יצרו לעצמכם לוח זמנים מסודר לימים הקרובים. חלקו את הימים לשעות ונסו לחלק לעצמכם את הזמן ומשימות שונות על מנת לנצל ולייעל אותו כמה שיותר. גם שינה, הימרחות במיטה או בינג' בנטפליקס לגמרי יכולות להיחשב משימות בתקופה כזאת, אבל וודאו שהן לא משתלטות על כל היום שלכם ואתם מצליחים לשלוט בסדר היום. נהלו לו"ז מפורט והגדירו מתי קמים, מתי ישנים, מתי אוכלים, מתי צופים בטלוויזיה, זמן מחשב, קריאה, למידה, סידור הבית והחדר וכל דבר שתרצו להקדיש לו זמן בתקופה הקרובה. לא משנה מה תבחרו לעשות, חשוב שתקפידו לנהל שגרה ואורח חיים מסודר על אף הקושי. זה יעזור לכם להעביר את התקופה הקרובה מבלי לשכוח איך קוראים לכם, איזה יום היום ומה קורה בעולם. 

חיי חברה

פתאום המשפט "לא טוב היות האדם לבדו" מקבל משנה תוקף: השהייה הממושכת בבית מונעת מאיתנו שלל אינטראקציות חברתיות שהם חלק בלתי נפרד מחיי היום יום שלנו. גם אם בהתחלה חשבתם שזה לא החלק שישבור אתכם בשהייה הביתית הממושכת, אבל פתאום אחרי כמה ימים שלא יצאתם מהבית אתם אפילו מתחילים קצת להתגעגע ללקוחות שעד לפני שבוע שיגעו אתכם, למוכרת בסופר שמציעה מוצרי קופה אפילו שאתם חסרי סבלנות ואפילו להוא מהמשרד ליד שתמיד מפריע לכם עם המוזיקה הרועשת שלו. אז דבר ראשון, זה בסדר להודות בזה! האדם הוא יצור חברתי ומטבעו הוא ניזון מאינטראקציות וסיטואציות חברתיות. על אף ההרגשה שסוף העולם קרב, זכרו שאנחנו חיים ב-2020 והעידן הטכנולוגי בפריחה! היום אתם יכולים לשמור על קשר וירטואלי נהדר עם כל החברים ובני המשפחה המרוחקים מכם באמצעות שיחת וידיאו, הודעות קוליות, הודעות טקסט, מדבקות, גיפים ובכל דרך שתבחרו. זה הזמן להרים טלפון, לשלוח הודעה, להתעניין בחברים ולנסות להעביר את התקופה הזו יחד כמה שאפשר. 

פעילות גופנית

לא פעם אנחנו שומעים את ההמלצה לשלב פעילות גופנית בשגרת היום יום שלנו. זה טוב למוח, לשמירה על המשקל ואפילו למצב רוח. אז תחשבו כמה זה חשוב וחיוני בתקופה בה אנחנו "נעולים" בבתים, המיטה הופכת למשרד הראשי שלנו ואין לנו הרבה מרחב לעשות צעדים, להתמתח או אפילו לעלות מדרגות. הקפידו לשלב בסדר היום החדש שלכם לפחות תרגילי בית, אימונים שאפשר לבצע בבית או סתם בצעו כמה צעדים בתוך הבית/חדר אחת לשעה. זה חשוב והכרחי לשמור על גופכם ועל היכולות הפיזיות שלכם. כאמור, שנת 2020 היא שנת פריחה לעידן הטכנולוגי וגם לחדר כושר ולמאמן האישי יש פתרון וירטואלי: שידורי אימונים ב-live שתוכלו להצטרף אליהם, סרטוני אימונים ביתיים שתוכלו לעשות בזמנכם הפנוי ואין ספור אפליקציות ואתרים לשמירה על הכושר הגופני. 

אוכל

אחת הסוגיות המרכזיות שמעסיקה את כולנו במהלך תקופת הבידוד היא מה אוכלים ואיך מארגנים אוכל לתקופה כל כך ארוכה? ההמלצה הראשונה והכי חשובה שלנו לתקופה הקרובה היא להקפיד על תפריט מגוון ומאוזן. הקפידו ירקות ופירות בעלי ערכים תזונתיים גבוהים: עשירים בוויטמינים ומינרלים על מנת לחזק את הגוף ואת המערכת החיסונית שלו בתקופה הקרובה. הקפידו לאכול מכל אבות המזון וגוונו את הארוחות שלכם עם פחמימות, ירקות, דגים ובשר או תחליפי בשר לצמחוניים מביניכם. ואם מרגישים צורך בדברים מתוקים להעלאת מצב הרוח – זה בסדר ואפילו מבורך, רק הקפידו שזה לא מחליף את הארוחות העיקריות שלכם.