עוגת קרמבו – המדריך המלא

עוגת קרמבו המדריך

ניסינו למצוא בכל הארץ את הילד (או המבוגר) שיסרב לקרמבו. תנסו לחשוב מה יקרה כשנציע להם עוגת קרמבו? רגע, מה?! כן, לא התבלבלתם וקראתם נכון – כבר ממזמן קרמבו הוא לא רק אותו הממתק האהוב והמוכר עם אריזת האלומיניום הצבעונית. הקרמבו הפך דמות מפתח בעולם הקינוחים הישראליים, וכיאה לכל דמות מרכזית בעולם הקינוחים גם הוא קיבל עוגה משלו – עוגת קרמבו, ובדיוק על זה אנחנו רוצים לדבר.

מאת: עורך השף הלבן
עוגת קרמבו - המדריך המלא

ציפוי גנאש שוקולד הוא החלק הקל בהרכבת העוגה: ממיסים שוקולד מריר או חלב (לבחירתכם) ביחד עם שמנת מתוקה בסיר קטן עד לסף רתיחה. לאחר שהשוקולד נמס לחלוטין ונטמע בתוך השמנת יש ליצוק על העוגה. יש להעביר את העוגה לצינון והתייצבות במקרר למשך לפחות שלוש שעות לפני ההגשה. אם תרצו, תוכלו לפזר שוקולד לבן מגורר על גבי העוגה או לזלף קצפת לקישוט (אבל כאמור זה ממש לא חובה).

רבים נוטים לחשוב שהקרמבו, אחד מהמאפיינים המובהקים של החורף, הוא ממתק עממי שהומצא כאן בישראל. אבל לא כך הדבר – הקרמבו במקור הומצא בדנמרק והגיע אלינו מאירופה בסביבות שנות ה-40. בתקופת הצנע הוא הפך לממתק פופולרי במדינה, בעיקר בשל העובדה שהיה מיוצר מחומרי גלם זולים. הקרמבו מורכב מביסקוויט בתחתית, מילוי קצפת אוורירי בטעם וניל או מוקה וציפוי שוקולד. לעומת הסופגניות או אוזני ההמן שכל השנה משדרגות את עצמן והטעמים שלהן, הקרמבו שומר באדיקות על טעמיו המקוריים – מוקה או וניל.

על הפופולריות של הקרמבו אין ויכוח, על מהי הצורה הנכונה ביותר לאכול אותו לעומת זו.. יש אינספור דעות ועמדות, אבל  זה כבר נושא לכתבה אחרת. ובינתיים נחזור למשימה שלשמה התכנסנו כאן היום – עוגת קרמבו. עוגת קרמבו, בדיוק כמו הקרמבו המקורי והאהוב, בנויה משלוש שכבות: בסיס שוקולדי, קרם וניל וציפוי שוקולד מבריק. מבנה השכבות שלה עלול להרתיע אתכם מלהכין אותה, אבל אחרי קריאה אחת של המתכון תבינו כמה היא קלה להכנה (ואיך לעזאזאל לא הכנתם אותה עד היום?) 

למרות שהקרמבו עצמו מורכב מבסיס ביסקוויט, שכבת הבסיס של עוגת הקרמבו הוא עוגת שוקולד עשירה. לרוב נכין עוגת קרמבו על בסיס עוגת פאדג' שוקולודית במיוחד, בסגנון של עוגת בראוניז: עוגת שוקולד מרוכזת ודחוסה, נמוכה ועשירה בטעם שוקולדי חזק. הבסיס של עוגת הקרמבו שלנו הוא בסיס קל להכנה, וזו משימה די פשוטה עבור כל אחד שהכין בעבר עוגה או שתיים (וגם מי שלא..). את העוגה נכין בשני שלבים: נמיס שוקולד מריר עם חמאה במיקרו או הגז, ובקערה נפרדת נקציף סוכר, ביצים, קמח וקקאו (בהתאם להוראות המתכון). לאחר מכן נקפל בזהירות את השוקולד המומס לתוך התערובת המוקצפת ונעביר לתבנית. את העוגה נאפה במשך 35-45 דקות, תלוי במתכון, ועד שקיסם יוצא יבש.  

כמו שאמרנו, הקרמבו הוא סולידי ושומר על טעמיו המקוריים: וניל או מוקה. בגלל שבסיס העוגה והציפוי שלה מורכבים משוקולד מריר (או חלב) עם טעם חזק ועשיר, המילוי הנפוץ בעוגות קרמבו הוא קרם וניל פשוט (והכי טעים). בזמן שהעוגה נאפית בתנור, נייעל זמנים ונתחיל להכין את הקרם: מקציפים יחד שמנת מתוקה, אינסטינט פודינג וניל וחלב עד לקבלת קצפת יציבה. אחרי שנוציא את העוגה מהתנור ניתן לה להתקרר מעט ורק לאחר מכן נשפוך עליה את הקרם. המשקיעים באמת יכולים לשדרג את העוגה ולהפוך אותה לעוגת גבינה עם ערבוב של גבינה בקרם. תוכלו לשדרג בקלות את העוגה עם גבינה לבנה וסוכר או גבינת מסקרפונה קולקשן. 

נשמע פשוט נכון? תקשיבו לשף הלבן ואל תירתעו למראה השכבות או אורך המתכון, מדובר בעוגה פשוטה שלא דורשת הרבה מאמץ. אם יש לכם קצת זמן להשקיע ובא לכם להרשים את המשפחה או האורחים באירוע הקרוב, זו לגמרי העוגה שלכם.

עשינו לכם חשק? הנה עוגת קרמבו של השף דור משה שתוכלו להכין 

עוגת קרמבו - המדריך המלא

מתכונים נוספים שכדאי לטעום