עוגת לוטוס: המתכון המושלם שמתאים לכל המשפחה

עוגות הגבינה שמנצחות את הבידוד

בתקופות מורכבות כמו זו, חשוב למצוא את הדברים שנותנים לנו תחושה מנחמת ומוכרת. אחד מהקינוחים המנחמים הללו הוא עוגת הגבינה. בכל בית ישנו זיכרון של עוגת גבינה אהובה וכעת כשאנחנו נאלצים לבלות זמן ממושך בבתים, לפחות נוכל ליהנות מהזמן שיש לנו כדי להכין את המאכלים שאנחנו הכי אוהבים. אם יש בבית ילדים הזמינו אותם לעזור לכם בהכנת העוגה ובמלאכת הקישוט.

מאת: עורך השף הלבן
עוגת גבינה

הנה ארבעה מתכונים של עוגות גבינה שתוכלו ליהנות מהם עם הילדים ולהתנחם בבידוד.

עוגיות הלוטוס הנימוחות כבשו לבבות רבים במדינה, ואין ספק שגם את לבבותינו שלנו. לכן, לא יכולנו להתאפק מלהציג דווקא את המתכון הזה בראש ובראשונה. בתחתית העוגה ישנן עוגיות לוטוס פריכות, ומעליהן ממרח לוטוס קרמלי. כך תכינו בבית עוגת לוטוס טעימה. טוחנים עוגיות לוטוס במעבד מזון לפירורים דקים. ממיסים מאה גרם חמאה, שופכים על פירורי העוגיות ומערבבים הכל יחד. משטחים את התערובת בתבנית עוגה עגולה. להכנת המלית ממיסים במיקרוגל חצי כוס חלב עם רבע חבילת חמאה וחפיסת שוקולד לבן ומניחים בצד להתקררות. במטרפה ידנית מערבבים שתי קופסאות גבינה לבנה וחבילת אינסטנט פודינג. מאחדים את שתי התערובות עד לקבלת תערובת אחידה. מקציפים שני מכלים של שמנת מתוקה לקצפת, ומקפלים לתוך התערובת עם השוקולד בעדינות. את המלית שופכים על תחתית העוגיות. מקפיאים הכל במקפיא למשך שמונה שעות. בשביל להכין את הציפוי מחממים קלות במיקרוגל חבילת ממרח לוטוס ומזלפים מעל לעוגה. עכשיו תוכלו ליהנות עם כל המשפחה מעוגת לוטוס נהדרת.

ללא כל ספק זוהי אחת מעוגות הגבינה הקלאסיות ביותר, ובהחלט אפשר להבין מדוע היא כזו. אין צורך להסתבך עם מתכון מסורבל וארוך, כדי ליהנות מהעוגה המופלאה הזו, לפניכם מתכון קליל ומהיר למלכת עוגות הגבינה. נסו להכין בעצמכם את עוגת הפירורים הזו. 

את בסיס העוגה הכינו כך: ערבבו יחדיו שתי ביצים עם שתי חבילות חמאה, קמח וסוכר. שמרו חלק מהתערובת בצד. את שאר התערובת הניחו בתחתית תבנית לעוגה, והכניסו לתנור עד לקבלת גוון זהוב. עשו אותו הדבר עם התערובת ששמרתם בצד. למלית מקציפים שני מכלים של שמנת מתוקה עם שתי חבילות אינסטנט פודינג ושתי כוסות חלב. לאחר מכן הוסיפו גביע גבינה לבנה עד לקבלת מרקם חלק. את התערובת שפכו על תחתית הפירורים, ומעליה פזרו את תערובת הפירורים הקטנה שאפיתם בנפרד. נכון שזה היה פשוט? 

אל תתנו לשם להטעות אתכם, הכוונה היא לא לעוגה שאינה אפויה, אלא לעוגה שאינה מצריכה אפייה. מומלץ להכנה אותה עם הילדים, ולשלב אותם בעשייה בזמן שהם בבית ללא המסגרות. איך מכינים? ערבבו חצי כוס חלב עם כפית קפה נמס (אפשר לוותר על הקפה אם העוגה מיועדת לילדים). בתוך הבלילה טובלים ביסקוויטים ומוציאים מיד כדי שלא יתרככו. את הביסקוויטים מסדרים בתבנית בצפיפות. כדי להכין את המלית ערבבו שני מכלי גבינה לבנה, חבילת פודינג, מכל שמנת מתוקה עם חצי כוס חלב וסוכר. כעת נרכיב את העוגה: מעל לביסקוויטים המסודרים בתבנית מניחים חצי מהמלית, ומעליה שכבה נוספת של ביסקוויטים. מעל שכבת המלית מניחים את השכבה השנייה והאחרונה של המלית ומסיימים עם שכבה נוספת של ביסקוויטים טבולים בחלב. מעל שכבת הביסקוויטים האחרונה שופכים ציפוי גאנש העשוי משוקולד ושמנת מתוקה מעורבבים יחדיו. מכניסים הכל למקרר ללילה שלם, ובבוקר מחכה לכם עוגה מתוקה ונפלאה להתחיל איתה את היום.

זו עוגה נהדרת לכבוד פסח המתקרב או אפילו אם אתם אלרגיים לגלוטן. אין כל סיבה שנחסוך מעצמנו עוגת גבינה משובחת כשיש בידינו מתכון כל כך מוצלח. הכינו עוגת גבינה אפויה ללא קמח בארבעה שלבים פשוטים. הקציפו חמש ביצים וערבבו אותן עם גביע גדול של גבינה לבנה, קורנפלור, שלוש כפות אינסטנט פודינג וניל, כוס סוכר, מיץ תפוזים טרי וגרידת תפוז. מחממים את התנור לכ- 200 מעלות ומכניסים את העוגה לאפייה למשך כחצי שעה. לאחר שהוצאתם את העוגה מהתנור, והנחתם אותה בצד להתקרר, קשטו אותה בקצפת מתוקה וחופן של שברי אגוזים לבחירתכם. אנחנו בטוחים כי זו עומדת תהיה אחת מעוגות הגבינה האהובות עליכם. 

עוגת גבינה

מתכונים נוספים שכדאי לטעום