פסטה, פסטה ופסטה – 5 מתכונים שווים

מתכוני פסטה מפתיעים

לפסטה צורות רבות המתאימות למגוון מתכונים נהדרים, ולכן זהו מרכיב משובח להוסיף לשולחן חג השבועות.

מאת: עורך השף הלבן
מתכוני פסטה מפתיעים

קיבצנו עבורכם מספר מתכוני פסטה, שיחדשו את נקודת מבטכם על המאכל האיטלקי הזה ויעזרו לכם להרשים את האורחים והמשפחה.

זהו אמנם מתכון די מסורתי במבט ראשון, אך כאן יש לנו טוויסט טבעוני, מאחר והשמנת היא למעשה ממרח סויה. כך יוכלו כולם ליהנות ממנו, ואף להתנסות בטעמים חדשים ללא קשר להעדפותיהם הקולינריות.

 מכינים ציפוי פריך על ידי ערבוב של פירורי לחם, תימין, שמן זית, מעט מלח ושן שום קצוצה. מטגנים את התערובת במחבת במשך כשתי דקות עד להזהבה ושומרים בצד. להכנת הרוטב מטגנים בשמן זית בצל קצוץ עם כרישה וסלרי. מוסיפים ארבע שיני שום ופטריות חתוכות וממשיכים לטגן. מתבלים עם אגוז מוסקט וטימין, מלח ופלפל לפי הטעם. מוסיפים פטרוזיליה קצוצה ומסירים מהאש. מכינים פסטה לבחירתכם לפי הוראות היצרן ולאחר מכן מבשלים במחבת עם ממרח סויה בטעם גבינה לבנה ומחצית מתערובת הפטריות. מוסיפים את שארית התערובת וממשיכים לערבב. לפני ההגשה מפזרים מעל את פירורי הלחם. 

בימי קיץ חמים סלט פסטה הוא הפתרון המושלם. גם המתכון הזה טבעוני לחלוטין מה שהופך את הסלט לקליל אף יותר.

 מכינים פסטה קצרה לרמת אל- דנטה (כאשר היא אינה רכה לחלוטין) ומסננים. חשוב לצנן מיד כדי שבישול הפסטה לא ימשך. מחממים במחבת כף שמן זית ומטגנים שני בצלים חתוכים לפרוסות עד שהם מזהיבים קלות. מוסיפים למחבת שתי שיני שום קצוצות ותרד טרי או מופשר. ממשיכים לבשל במשך כארבע דקות עד שהתרד מצטמצם. מתבלים במלח ופלפל לפי הטעם ומניחים לתערובת להתקרר. בקערה גדולה מכניסים את הפסטה המוכנה עם תערובת התרד. קולים פלפל אדום, חותכים לרצועות ומוסיפים גם כן לקערה. מוסיפים אבוקדו חתוך לקוביות. את הסלט מתבלים  בכף שמן זית, מלח ופלפל לפי הטעם. קולים במחבת שתי כפות של צנוברים ומפזרים מעל לסלט. מערבבים היטב ומגישים. 

זהו מתכון פשוט להכנה שבסופו תצא מנה משביעה לכל המשפחה. קונכיות פסטה ממולאות בגבינות. כך תכינו אותן- ראשית מכינים רוטב עגבניות. במעבד מזון שמים פחית עגבניות קלופות, שמן זית ועלי בזיליקום. טוחנים למחית חלקה ומתבלים במלח ופלפל.

כעת נכין את המילוי לקונכיות- בקערה מערבבים גבינת קוטג', גבינת מוצרלה ושום כתוש. מתבלים את התערובת במלח ופלפל שחור לפי הטעם. משמנים תבנית אפייה בשמן זית ומחממים את התנור לחום בינוני־גבוה. מבשלים את קונכיות הפסטה במים רותחים ומסננים, לאחר מכן מצפים במעט שמן זית. ממלאים את הקונכיות במלית הגבינה ומסדרים בתבנית האפייה על צידן הקעור. מוזגים מעל לקונכיות את רוטב העגבניות ומפזרים גבינת פרמזן מגורדת. מכניסים לתנור ואופים במשך כעשרים דקות. 

 ילדים כל כך אוהבים פסטה ברוטב עגבניות עם נקניקיות, שאנחנו בטוחים שהם גם יסכימו לאכול את תוספת התרד שתהפוך אותם לחזקים.

להכנת רוטב עגבניות עם התרד יש לחמם שמן בסיר. לאחר מכן הוסיפו קופסה של שימורי עגבניות מרוסקות. תבלו במעט סוכר, פלפל שחור ומלח. הוסיפו עלי תרד והמשיכו לבשל כשתי דקות. בשלו נקניקיות על הוראות היצרן וחתכו לעיגולים גדולים. הוסיפו אותן לרוטב שבמחבת. הכינו פסטה לבחירתכם על פי הוראות היצרן, סננו היטב ובשלו עם הרוטב עד שהכל מתערבב היטב. 

איך לא חשבו קודם על השילוב הנפלא הזה בין שני המאכלים הללו? כנראה שבאמת עדיף מאשר לעולם לא. להכנת המתכון- ראשית יש להכין פסטה על פי הוראות היצרן. מכינים את הרוטב בבלנדר עם שתי כפות מיונז, כף שמן זית, שיני שום קלופות, ארבע כפות מיץ לימון, כפית חרדל, רבע כוס מים ותיבול של מלח ופלפל. מכינים במחבת נתחוני עוף בתיבול זעתר. 

להכנת הקרוטונים יש לחמם את התנור לחום בינוני־גבוה ולרפד תבנית בנייר אפייה. מערבבים קוביות לחם עם שמן זית ומתבלים במלח ופלפל. אופים למשך כרבע שעה עד שהקרוטונים נהיים פריכים. מערבבים את כל מרכיבי הסלט עם הרוטב בקערה ומפזרים מעל את הקרוטונים לאחר שהם התקררו. 

מתכוני פסטה מפתיעים

מתכונים נוספים שכדאי לטעום