סלט ברוקומיני, גבינת חמד, עגבניות שרי וגרעיני חמנייה

סלט צבעוני וטעים מאוד. לגרסה דיאטטית אפשר לבחור בגבינת חמד 5% שומן.

מאת: עורך השף הלבן \

מקור מתכון: יעל גרטי

דרג:
סלט ברוקומיני, גבינת חמד, עגבניות שרי וגרעיני חמנייה
עד 20 דקות \ שף מתחיל - קל \ חלבי

זמן הכנה: 20 דקות

דירוג גולשים:

רכיבים:

  • מלח דק
  • 1 חב' (300 גרם ברוטו) ברוקומיני
  • 1 כף שמן זית
  • 125 גרם (1/2 חבילה) גבינת חמד 5% שומן "פיראוס", חתוכה לקוביות קטנות
  • 100 גרם עגבניות שרי ליקופן (מנומרות), שטופות וחצויות
  • 150 גרם עגבניות שרי תמר, שטופות וחצויות
  • 2 כפות גרעיני חמנייה טבעיים

אופן הכנה:

סה"כ הסלט 11 נקודות שומרי משקל. כל מנה 3.5 נקודות | 164 קלוריות ל-3 מנות

1. מכינים סיר מלא מים רותחים מומלחים על אש גבוהה. בינתיים מסירים את העלים מגבעולי הברוקומיני וקוטמים את הס"מ התחתון של הגבעולים. חותכים כל גבעול לשלושה חלקים, כדי שיהיה נוח לאכילה. כשהמים רותחים זורקים פנימה את הברוקומיני ומבשלים 2 דקות בדיוק. מעבירים למסננת בכיור. בסיר הריק, על אש גבוהה, מחממים מייד כף שמן זית וכשהשמן חם זורקים לתוכו את הברוקומיני המסונן. ממליחים מעט, מערבבים-מקפיצים כחצי דקה, מסירים מן האש ומעבירים לקערת הגשה נאה.
2. מוסיפים לקערה קוביות גבינת חמד, עגבניות שרי (משני סוגים) חצויות וגרעיני חמנייה. מערבבים בעדינות רבה, מזלפים כף שמן זית ובוזקים מעט מאוד מלח אטלנטי. מגישים מייד.

דרג: