לעתים, די בניחוחות עצמם כדי להחזיר בשנייה כל אחד מאיתנו לבית ההורים, לארוחות המשפחתיות ולחיבוק המשפחתי המלווה אותן. לכן, אם אתם רוצים להרגיש טוב יותר בימים הקרים, להעניק לגוף שלכם אנרגיה חדשה ולהעניק לעצמכם ולסובבים אתכם הרגשה טובה יותר, יש לנו מתכון למרק ירקות מנחם במיוחד עבורכם.

בחירת המרכיבים וחומרי הגלם

ראשית, כדי ליהנות מאוכל טעים ועשיר, ובמיוחד בתבשילים ומרקים אותם מכינים בפרק זמן ארוך יחסית, חשוב להשתמש בירקות טריים ואיכותיים. כאשר המרכיבים של המתכון הם ברמה גבוהה, הם משפרים פלאים את הטעם.
אם אתם רוצים להעשיר את המרק ולהפוך אותו למשביע יותר, הוסיפו אטריות לקראת סוף הבישול שלו ותקבלו מרק שהוא ארוחה שלמה ממש.
בנוסף, אחד הטיפים החשובים בהכנה של כל סוג מרק – אל תנסו לזרז את תהליך הבישול. מרק יש לבשל על אש נמוכה ולתת לו לספוג את כל הטעמים. ככל שתנסו לזרז את התהליך, הטעם הסופי יהיה פחות מוצלח.

במתכון שלנו אנו משתמשים בציר בקר שהכנו מראש. במידה ולא מתאפשר להכין את הציר באופן עצמאי, ניתן להשתמש בציר מוכן או בסיס לציר שמקורו באבקות מוכנות.

מצרכים להכנת ציר בסיסי:

  1. 1 ק"ג עצמות בקר
  2. חצי כוס שמן זית
  3. 3 בצלים חצויים
  4. 2 שיני שום
  5. 3 גזרים
  6. 6 גבעולי סלרי
  7. פלפל שחור אנגלי


אופן הכנת הציר:

  1. מחממים את התנור לחום בינוני-גבוה (200 מעלות). מניחים את העצמות בתבנית אפיה ואופים במשך חצי שעה עד להשחמה.
  2. מעבירים את העצמות לסיר גדול. מוספים את הפלפל ושלושה ליטרים של מים ומביאים לרתיחה. מסירים את הקצף, מנמיכים את האש ומבשלים כ-3 שעות ללא רתיחה.
  3. קולפים את שאר הירקות וקוצצים אותם, ומוסיפים לסיר עם העצמות. מוסיפים את עשבי התיבול ומביאים לרתיחה נוספת. מנמיכים את האש ומבשלים שוב ל3 שעות.
  4. לאחר מכן מסננים את הנוזל, והרי לכם ציר בקר מושלם!

 

המצרכים ל 6-8 מנות מרק:

  1. 4 כפות שמן זית
  2. 1 בצל קצוץ
  3. 2 גזרים חתוכים לקוביות גדולות
  4. 4 שיני שום
  5. 2 ראשי סלרי גדולים, חתוכים לקוביות
  6. 2 ראשי פטרוזיליה חתוכים
  7. 1 תפוח אדמה גדול, חתוך לקוביות
  8. 1/4 כרוב חתוך לקוביות או רצועות
  9. 1 כף קמח
  10. מלח ופלפל, לפי הטעם
  11. 6 כוסות ציר בקר חם
  12. 4 ענפי קורנית

 

אופן ההכנה:

  1. מחממים שמן בסיר רחב וגבוה. מוסיפים בצל, גזר, שום, סלרי ושורש פטרוזיליה, בוחשים ומאדים כמה דקות.
  2. מוסיפים תפוח אדמה ומאדים כ-5 דקות.
  3. מוסיפים את רצועות הכרוב ומערבבים היטב.
  4. מוסיפים, קמח, מלח, פלפל וציר בקר ומערבבים.
  5. מביאים לרתיחה, ולאחר מכן מנמיכים את האש.
  6. מבשלים כשעה וחצי (מוסיפים מים לפי מידת הסמיכות הרצויה).
  7. מוסיפים פטרוזיליה, סלרי  והקורנית ומבשלים 5 דקות נוספות.

 

 

זהו מתכון בטוח לשיפור מצב הרוח! תוכלו להכין אותו כדי להעניק תחושה טובה ונעימה יותר בכל פעם שתרצו.

מוגש לכם באדיבות אלי קרסניץ