תרימו את האווירה עם עוגה מדהימה

מרימים את האווירה עם עוגה מדהימה

מארחים חברים או בני משפחה ומחפשים קינוח אלגנטי ומרשים אבל קל להכנה? מתחשק לכם להכין עוגה, אבל אתם לא מעריצים גדולים של שוקולד וקצפת ומעוניינים במשהו קצת פחות מתוק וכבד? נמאס לכם מהטעמים המוכרים ואתם רוצים משהו עם טוויסט? יתכן שעוגת טירמיסו היא בדיוק הקינוח בשבילכם. טירמיסו היא עוגת שכבות איטלקית, שהפירוש של שמה – Tiramisù – הוא "הרם אותי למעלה", והיא אכן עוגה שנוהגת לרומם את הרוח ולהכניס שמחה בלב.

מאת: עורך השף הלבן
מרימים את האווירה עם עוגה מדהימה

מרכיבים:

  1. 6 חלמונים
  2. 3/4 כוס סוכר
  3. 2/3 כוס חלב
  4. 1/2 כפית תמצית וניל
  5. 500 גר' גבינת מסקרפונה קולקשן
  6. 1 כוס אספרסו (ניתן להכין באמצעות קפסולות)
  7. 1/2 כוס ליקר לטעמכם: אמרטו, יין מרסלה, ברנדי או קוניאק
  8. 30 בישקוטים
  9. 1/4 כוס אבקת קקאו משובח


אופן ההכנה:

  1. הקציפו את החלמונים והסוכר בשיטת באן מארי (בסיר קטן היושב בתוך סיר גדול יותר שבו מים על סף רתיחה, כשלסיר הקטן אין מגע ישיר עם המים הרותחים) עד שהסוכר נמס. מזגו פנימה את החלב בהדרגה וערבבו עד לקבלת שנוצר קרם מוקצף קליל, כ-10 דקות.
  2. שקעו את הסיר הקטן עם הקרם בקערה גדולה מלאה במי קרח במשך כדקה, עד שהוא מצטנן.
  3. הוסיפו לקרם את תמצית הוניל וערבבו. שימו את המסקרפונה קולקשן בקערה גדולה, וקפלו בהדרגה אל תוך המסקרפונה קולקשן את הקרם מהסיר הקטן. ערבבו עד לקבלת תערובת חלקה.
  4. אל קערה רדודה מזגו את האספרסו ואת הליקר. טבלו כל פעם בישקוט אחד בתערובת האספרסו והליקר עד שהוא ספוג כולו אך לא מתפורר.
  5. סדרו שכבה של בישקוטי טבולים בתערובת האספרסו והליקר בתבנית מלבנית של 20 ס"מ, בשתי שורות שבכל אחת מהן בערך חמישה בישקוטים.
  6. מזגו 1/3 מתערובת הקרם והמסקרפונה קולקשן מעל הבישקוטי ומרחו עד לקבלת שכבה חלקה.
  7. סדרו שכבה נוספת של בישקוטי (בכיוון ההפוך מזה שסידרתם קודם) ומרחו מעליהם שליש נוסף של תערובת הקרם והמסקרפונה קולקשן.
  8. סדרו את השכבה האחרונה של הבישקוטי, הפעם באותו כיוון בו סידרתם את השכבה הראשונה, ומרחו מעליהם את התערובת שנותרה. פזרו מלמעלה את אבקת הקקאו.
  9. עטפו את התבנית בניילון נצמד והכניסו למקרר למשך הלילה או לפחות לארבע שעות.


בתיאבון!

העוגה האיטלקית עשויה שכבות של עוגיות בישקוטים, גבינת מסקרפונה קולקשן, אספרסו, קצף ביצים, סוכר וליקר – בדרך כלל אמרטו או יין מרסלה. השכבות הן בישקוטים טבולים בליקר ובקפה, שביניהם קרם העשוי מגבינת מסקרפונה קולקשן וקציפת חלמונים. מקור העוגה הוא כנראה במתכון שהמציאו בעיר סיינה שבאיטליה במאה ה-17 לרגל ביקור הדוכס די מדיצ'י השלישי. הדוכס העביר את המתכון לקונדיטור בעיר מושבו, פירנצה, ומשם המתכון התפשט לכל איטליה. גלגולה המחודש של העוגה התרחש בתחילת שנות השבעים של המאה ה-20, במסעדת "לה בקריה" בעיר טרוויזו שבמדינה.

מרימים את האווירה עם עוגה מדהימה

מתכונים נוספים שכדאי לטעום