פנקייק בריאות

בגרסתו המקורית, הפנקייק הוא אחד מהקינוחים האהובים ביותר הודות למרקמו האוורירי, התוספות הכיפיות שאפשר לפזר עליו וכמובן טעמו. לכן, וודאי תשמחו לגלות שאתם לא חייבים לוותר על כל הטוב הזה רק בגלל שבחרתם במסלול בריא יותר. יש כל כך הרבה גרסאות של פנקייק בריאות המציעות תחליף לכל אחד מהמרכיבים המזיקים שקיימים במתכון המקורי.

המרכיב הראשון שכדאי להיפטר ממנו הוא כמובן הקמח הלבן שערכיו התזונתיים אינם מוצלחים כלל. במקום, נסו להחליף את הקמח הלבן בקמח כוסמין, קמח טפיוקה ואפילו קוואקר שישחקו בדיוק את אותו התפקיד במתכון אך יספקו לגוף הרבה יותר רכיבים חיוניים כמו חלבון, מינרלים והרבה פחות גלוטן.

כדי להמתיק את הפנקייק מבלי להשתמש בסוכר הוסיפו בננות בשלות לבלילה. בנוסף, מומלץ להגיש את הפנקייק עם עיטור פירות העונה שיהפכו את הצלחת לצבעונית ומזינה. כדי להכין פנקייק טבעוני פשוט החליפו את החלב מן החי לחלב מן הצומח (סויה, שקדים, אורז או שיבולת שועל). את הביצים במתכון ניתן להחליף ברסק תפוחים ללא סוכר.

כדורי תמרים

הקינוח הבא מתאים בדיוק לרגעים שבהם מתחשק לכם לחטוף ביס קטן של משהו מתוק. התמר הוא ממש הממתק של הטבע, יש בו כל מה שצריך כדי להרגיע את הצורך במתוק והוא גם עשיר ביתרונות תזונתיים. באופן יחסי למוצרי מתיקה תעשייתיים, התמר מכיל מעט קלוריות. בנוסף, יש בפרי כמות גבוהה של סיבים תזונתיים, מינרלים, ויטמינים ונוגדי חמצון.

כדורי תמרים מזכירים במידה מסוימת את כדורי השוקולד האהובים, אך פרט לצורתם והשימוש בקקאו אין להם הרבה במשותף. בניגוד לכדורי השוקולד, כדורי התמרים יספקו אנרגיה זמינה לגוף בין אם אתם לפני אימון ובין אם אתם נמצאים בעיצומו של יום עבודה ארוך. מדובר בקינוח טבעוני וקל להפליא להכנה שניתן לשמור במקפיא ולנשנש כשמתחשק.

סלט פירות

איזה קינוח יכול להיות בריא יותר מאשר סלט שכולו טבע. אכילת סלט פירות היא דרך נהדרת לאכול את מכסת הפירות היומית שלכם וליהנות תוך כדי מקינוח מתוק ומספק. בזמן הכנת הסלט נסו לשלב כמה שיותר צבעים של פירות, שכן לכל פרי תכולה שונה וסוגים שונים של ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים. יתרון נוסף של סלט הפירות הוא שניתן להכין אותו מאילו פירות שרוצים אשר קיימים בעונה. אם מתחשק לכם בכל זאת לשדרג מעט את הסלט נסו להוסיף זרעי צ'יה, אגוזים שונים ואפילו נענע. הוסיפו מיץ תפוזים טרי ותקבלו מעדן מופלא.

חטיפי גרנולה

הקינוח הזה הוא חטיף נהדר לנשנוש לפני אימון כשנחוצה לכם עוד זריקה של אנרגיה או בין ארוחות כשהרעב מתחיל להציק. היתרון העצום של הכנת חטיף גרנולה בבית הוא שאתם יכולים להחליט בדיוק מה נכנס לתוכו וכך לשמור שהרכיבים יהיו כמה שיותר בריאים.

חטיף גרנולה יכול להיות מקור נהדר לחלבון, ויטמינים, נוגדי חמצון וסיבים תזונתיים. לכן הרשו לעצמכם לשלב במתכון מצרכים בריאים ומזינים, כמו: שיבולת שועל, חמוציות, שקדים, גרעיני דלעת, קינמון, קוקוס, דבש ועוד. נסו להימנע ממתיקים כמו סוכר חום והעדיפו להשתמש בסירופ מייפל טבעי, סירופ אגבה או דבש. במתכונים רבים של חטיפי גרנולה להכנה ביתית תמצאו חמאה. כדי להפוך את המתכון לבריא יותר פשוט המירו את החמאה בשמן קוקוס אשר מחזיק בתכונות אנטי-דלקתיות ואנטי-ויראליות.

כפי שאתם רואים, לכל קינוח מתוק ניתן למצוא תחליף כזה או אחר ותזונה בריאה אינה מחייבת התנזרות מוחלטת ממתוקים. אם אתם מחויבים לשמירה על גופכם ועל אורח חיים בריא, איזון נכון ישאיר אתכם במסלול עם מצב רוח טוב וחיוך על הפנים.