עוגת ביסקוויטים קפואה

מוכנים לקיץ? מתכון לעוגת ביסקוויטים קפואה

קיץ ישראלי, השמח קופחת, הרחובות לוהטים והלחות מגיעה לשיא, אחרי יום עבודה ארוך מדי והצמדות למזגנים אתם סופסוף מגיעים הביתה ושקולים לרגע לשים את הראש לכמה דקות במקפיא. רגע לפני הנה פתרון קפוא מוצלח לא פחות שהוא גם פינוק מתוק וטעים במיוחד שישכיח ממכם את הכל וימלא את הגוף בשיכרון מתקתק צונן – עוגת ביסקוויטים קפואה.

מאת: עורך השף הלבן
עוגת ביסקוויטים קפואה

  1. שבבי שוקולד מקופלת רגיל או לבן 2. שוקולד צ'יפס 3. שבבי שוקולד מריר וקוקוס

רגע לפני המתכון שיעלה אתכם על הדרך אל האושר הקריר, הנה כמה פריטי ידע כללי על תולדות הביסקוויט. ביסקוויט, כך אומרים הגורמים המוסמכים הוא כינוי כללי למאפה שטוח, פריך ויבש, אותם מכינים ברמות מתיקות שונות, לעתים עם ציפוי מתוק כלשהו ולעתים ללא. המניע העיקרי להמצאתו של הביסקוויט לא היה דמיונו הפורה של קונדיטור מוכשר אלא עניין פרוזאי הרבה יותר – בעת העתיקה הפלגות ים היו האופן המקובל בו אנשים, צבאות וסוחרים נעו למרחקים ארוכים. בהתאם הפלגות שכאלה היו עשויות להימשך שבועות, חודשים ואף למעלה מכך. אורכם של המסעות, אי הוודאות לגבי היכולת להצטייד בחומרי גלם טריים ונח האחסון המוגבל על הספינות יצר צורך בפריט מזון מזין אשר ישתמר לזמן ארוך ולא יתפוס מקום רב. בתרבויות שונות פותחו ימאים ואנשי ים מאפים יבשים שסיפוק מענה לצרכים אלו. ברומא העתיקה נקרא המאפה חביב הימאים בשם – buccellum  ובספר מתכונים מאותה תקופה הוא מוגדר כ: "מאפה עבה אותו מכינים מקמח לבן ומנופה, אותו מרתיחים ולאחר מכך מותחים על מגש, מייבשים, חותכים למלבנים, מטגנים ומגישים עם דבש ופלפל". מאחר ולבצק הביסקוויטים יש נטייה להתרכך ולאבד מפריכותו ם הזמן עשו האופים נסיון לייצר את הביסקוויטים קשים ככל הניתן.

בדומה למאכלים רבים אחרים במרוצת השנים לבש ופשט הביסקוויט צורות וכיוונים שונים. כיום הוא ממשמש בעיקר כמאפה אישי, ברמות מתיקות שונות, הנלווה לשתיית משקאות חמים (קפה, תה וכן הלאה). ביבשת צפון אמריקה אגב, ביסקוויט הוא השם המקובל למאפה שונה מעט מזה המקובל באירופה (וגם בישראל) - עבה ואווירי יותר המשמש כבסיס לקינוחים שונים.

עוגת ביסקוויטים היא קינוח קל להכנה אשר לא ידרוש ממכם לשלוט בטכניקות מסובכות והכנתה אינה  אורכת יותר מכמה דקות. במידה והנכם הורים ניתן בהחלט לאפשר לילדים לקחת חלק במלאכת ההכנה וכך גם להעניק להם נסיון קולינרי ראשוני וגם יעסיק אותם מספיק כדי לאפשר לכם להנות באמת מהפינוק המתוק. הקפאת העוגה משדרגת את טעמה והופכת אותה לקינוח מעולה לימי הקיץ החמים.

2 חבילות פודינג וניל  2 מיכלי שמנת השף הלבן  2 כוסות חלב 

  1. מערבבים את הפודינג, החלב והשמנת עד שאין גושים
  2. שמים כוס עם חלב בצד, טובלים כל ביסקוויט ומניחים בתבנית
  3. אחרי שורה של ביסקוויטים רטובים שמים כמות נדיבה של הרוטב
  4. מכינים כ4 שכבות כאלה כשבסוף שמים הכי הרבה מהבלילה ומכניסים למקפיא
  5. אחרי חצי שעה מוציאים רק בשביל להוסיף את הציפוי המשדרג לבחירתכם
  6. מחזירים למקפיא לעוד כשעה ואוכלים כשהעוגה קפואה למחצה

     

    באדיבות קייטרינג בראף

עוגת ביסקוויטים קפואה

מתכונים נוספים שכדאי לטעום