העוגה המושלמת

איך להתקבל לבייק אוף? העוגה המושלמת

בשנים האחרונות הולכות ומתרבות תוכניות הבישול על המרקע, ובפרט, תוכניות הריאליטי בתחום הבישול כדוגמת "קרב סכינים", "מאסטר שף", "משחקי השף" ו"מהפכה במטבח ". בחורף האחרון השתלט על מסכי הטלוויזיה ריאליטי בישול מסוג אחר, ששאב השראה מתוכניות ריאליטי אמריקאיות כמו Sweet Genius ו-Cupcake Wars והתמקד בגזרת המתוקים. כן, ניחשתם נכון, אנחנו מדברים על "בייק אוף".

מאת: עורך השף הלבן
איך להתקבל לבייק אוף? העוגה המושלמת

מה שנחמד במתכון שלפניכם הוא שלמעשה מדובר במתכון פשוט ובסיסי למדי, אך אפשר לקשט את העוגה בצורה יצירתית ומרשימה שתפיל את האורחים מהרגליים. "בייק אוף" או לא "בייק אוף"?

 

רכיבים:

  1. כוס קמח תופח
  2. 1/8 כוס קקאו
  3. 2 ביצים (או, למי שמעוניין בגרסה טבעונית, ארבע כפות רסק תפוחים)
  4. 1/2 כוס שמן קנולה/חמניות
  5. כוס מים רותחים
  6. 100 גר' שוקולד מריר פרווה מומס

 

לציפוי:

  1. 1 חבילת שמנת מתוקה (או שמנת מתוקה צמחית)
  2. 1 שקית סוכר וניל
  3. צבע מאכל לבחירתכם

 

לקישוט:

בחרו בקישוטים לפי טעמכם – סוכריות צבעוניות; דמויות, חיות או פרחים מבצק סוכר; גליליות, ופלים, חטיפי "קליק" או "ג'קסס" וכו'.

  

הכנה:

  1. חממו את התנור ל-180 מעלות.
  2. ערבבו את כל החומרים (חוץ מחומרי הציפוי והקישוט) בקערה עד לקבלת תערובת האחידה.
  3. שפכו את התערובת לתבנית משומנת ואפו במשך כ-30 דקות.
  4. תנו לעוגה להתקרר כשעה לפחות, ובינתיים הקציפו את השמנת המתוקה, סוכר הווניל וצבע המאכל.
  5. כשהעוגה קרה, מרחו אותה מכל צידיה בקצפת באופן אחיד וסימטרי.
  6. עכשיו זה הזמן להתפרע בקישוט: ניתן לסדר מסביב לעוגה את הופלים או הגליליות, לעטר את חלקה העליון בסוגריות צבעוניות או בקישוטי בצק סוכר (או גם וגם) ולהוסיף לה כל מה שעולה על דעתכם.

בהצלחה!

 

 מחפשים גם מתכון לעוגת שמרים? לחצו כאן

הריאליטי עתיר הסוכר, הקצפת, הזיגוגים, וכמובן, השוקולד, הפך לחומר לחלומות לכל מי שבדמו זורמים סוכר ושמנת (ובואו נודה בכך, מדובר ברבים מאיתנו). לצד קינוחים משונים ולא מעוררי תאבון שערבבו הרבה רכיבים לא קשורים זה לזה, הפציעו בתוכנית גם יצירות מופת שסחטו מחמאות מהשופטים. גם הצופים התענגו על העוגות הטבולות ביין משובח, המוסים המפנקים, המאפים והעוגיות האקזוטיים ודמיינו שהם מלקקים את המסך.

בעקבות התוכנית מעוררת התיאבון, תהיה שעלתה אצל הרבה צופים היתה: "האם אני יכול להכין עוגה בסגנון "בייק אוף" גם בבית? או שזו משימה רק לקונדיטורים מנוסים?" קל להבין מדוע העוגות המושכות והשופעות במילויים מיוחדים ובעיטורי קצפת ובצק  סוכר גירו את דמיונם של הצופים. אז יש תשובה לשאלה הזאת והיא: כן! עם קצת השקעה של מאמץ וסבלנות, בהחלט אפשר להכין עוגה מעוררת התפעלות מהסוג שרואים ב"בייק אוף".

וכדי להפוך את המשימה לקלה יותר, לפניכם מתכון בסיס לעוגה מפוארת, אותו תוכלו כמובן לשדרג ולקשט לפי טעמכם.

איך להתקבל לבייק אוף? העוגה המושלמת

מתכונים נוספים שכדאי לטעום