Top 5 של מתכוני הפיצה באתר השף הלבן

כל הדרכים מובילות לרומא.. האומנם?

אפילו שיש אלפי פיצריות זמינות במרחק הקלקה, פיצה ביתית הפכה ממזמן ללהיט אצל משפחות רבות. הבנו שהכנת בצק לפיצה אינה מלאכה כה מסובכת, שהכנת רוטב לפיצה זו משימה די פשוטה, והכי חשוב – כשמכינים פיצה ביתית השליטה על התוספות היא לגמרי שלנו. אז האם חייבים לטוס לרומא בשביל לאכול פיצה טעימה ואיכותית?

מאת: עורך השף הלבן
כל הדרכים מובילות לרומא.. האומנם?

למרות העובדה שפיצה היא בכלל מאכל איטלקי, נדמה שישראלים רבים לא יתנגדו להכין פיצה ביתית לארוחת ערב. ריכזנו עבורכם את חמשת מתכוני הפיצה המובילים באתר השף הלבן, החל מפיצה מרגריטה קלאסית, דרך פיצה ביאנקה ופיצה מתאימה לנמנעים מגלוטן וחתמנו בפיצה יוונית מושקעת ומרשימה. בדרך למטבח עוצרים בבלוג השף הלבן >>

אתר השף הלבן מציע מתכונים לפיצות, מכל הסוגים ומכל המינים כך שאין לנו ספק שתמצאו את הפיצה שליבכם חפץ בה. ובכל זאת, השף ואנחנו יודעים שלפעמים החיפוש אחר המתכון המושלם עלול לייאש ולגרום לנו להיכנס לאפליקציה של הפיצרייה הקרובה ופשוט להזמין מגש או שניים. בשביל להימנע מהמצב הזה בדיוק, צוות אתר השף הלבן התגייס למשימה, חקר, בדק ולבסוף מצא את ה-Top 5 של מתכוני הפיצה באתר! כך שזה לא משנה אם אתם חדשים בעסקי הפיצות הביתיות, אם מאסתם בהמתנה מורטת עצבים לשליח או שפשוט בא לכם לגוון את הבצק או הרוטב לפיצה הקבוע שלכם – אנחנו כאן בשבילכם! 

שנתחיל?

פיצה מרגריטה היא הפיצה האיטלקית המוכרת ביותר בעולם. רבים מכם אולי יופתעו לגלות, אבל פיצה ביתית יכולה לגמרי לתת לכם את ההרגשה שאתם בכלל בחופשה באיטליה. נתחיל עם מתכון לפיצה ביתית קלה ומהירה להכנה עבור כל אחד –  פיצה מרגריטה. זו פיצה במובן הקלאסי שלה, המבוססת על רוטב עגבניות, גבינת מוצרלה קולקשן ולאניני טעם, מוגשת עם עלי בזיליקום. אם עד היום עוד לא הכנתם פיצה ביתית – זה בהחלט המתכון להתחיל איתו. לא רק הקלות, המהירות והפשטות – תוכלו לשדרג את הפיצה עם כל תוספת שתחפצו בה. 

אם אתם פחות בקטע של ללוש בצק לפיצה, רוצים לקצר תהליכים אבל לא להתפשר לרגע על הטעם או התוספות – נמליץ לכם על פיצה פטריות ושלוש גבינות שלנו. אכן השימוש בבסיס לפיצה של "מעדנות" חוסך לנו הרבה זמן ובלאגן ובמטבח. מעבר לזה, פטריות הן מבין התוספות הפופולאריות והאהובות ביותר על הפיצה, ולא יכולנו לפרסם כתבה המתיימרת לדרג מתכוני פיצות, מבלי להתייחס בכל הכובד וההערכה לפיצה בתוספת פטריות. השילוב של הפטריות עם הגבינות השונות נותנות לה טעם עשיר, עם מליחות מדויקת וגבינה מותכת שנמתחת היישר מהבצק אל הפה. אם אתם מחפשים מתכון קליל לפיצה טעימה שיטיס אתכם לאיטליה, זה בדיוק המתכון בשבילכם.  

במתכון הזה מיועד לכל הנמנעים מגלוטן, שממש לא צריכים להיפרד מהטעם הנפלא של הפיצה. פיצה מבצק כרובית היא פיצה שבבסיסה יש תחתית "דמוית" בצק העשויה מכרובית קפואה, ביצה ו-2 כפות גבינת שמנת. בשילוב רוטב עגבניות, תערובת גבינות והתוספות הרצויות – מבטיחים לכם שלא תבינו מה עשיתם כל הזמן הזה עם פיצה מבצק רגיל (או, לא עלינו – בלי פיצה בכלל). אז בעיקרון, המתכון הזה מיועד לנמנעים מגלוטן, אבל אין לנו ספק שגם אוכלי הבצקים והקמחים לא יסרבו לטעם הנפלא של פיצה על בסיס בצק כרובית. 

הפיצה המסורתית עם רוטב העגבניות קיבלה גרסה חדשה ולבנה: פיצה ביאנקה. זהו סוג פיצה המבוסס על אותו בצק מסורתי, אבל עם שינוי ברוטב העגבניות שמפנה את מקומו לרוטב פסטו או רוטב על בסיס שמנת. בחרנו בפיצה לבנה עם תפוחי אדמה ובצל סגול כנציגת סוג הפיצות הלבנות משתי סיבות: ראשית, השילוב בין תפוחי אדמה לבצל סגול מקבל תפנית מרעננת כאשר הם נפגשים על בצק פיצה ורוטב שמנת. שנית, תופתעו לגלות אבל כמה שהפיצה הזאת מרשימה, טעימה ויפה – ככה היא קלה להכנה.

נחתום את הרשימה עם מתכון גורמה של לילך אדמתי וטמיר כהן שהצליחו לגרום לנו להרגיש ביוון ובאיטליה בביס אחד עם פיצה יוונית. אחרי כל מתכוני הפיצה הקלים להכנה, זה הזמן לעלות רמה עם מתכון הדורש קצת יותר מיומנות וניסיון במטבח. הנגיעות היווניות מקשטים את הפיצה כולה ולא רק את התוספות: הבצק התהדר בנגיעת דבש, הגבינה השתדרגה לצד גבינת חמד, וזיתי הקלמטה נותנים את הטאצ' הסופי. לא סתם אומרים שאת הטוב שומרים לסוף. 

כל הדרכים מובילות לרומא.. האומנם?

מתכונים נוספים שכדאי לטעום