מי מאיתנו לא אוהב את המאכלים של חנוכה? במאפיות אפשר כבר למצוא סופגניות חודש לפני החג, עגולות ויפות וקורצות לנו מחלון הראווה. ברחוב כבר אפשר להריח את הלביבות שרק יוצאות מהמחבת או מהתנור וכבר נחטפות על ידי כל באי הבית. תענוג.

אבל לשומרי המשקל, ולמי שלא רוצה להשתגע עם הקלוריות בחג כי הוא יודע שאחר כך קשה להוריד, אלה ימים מאתגרים במיוחד: הילדים בחופשה ואנחנו מסתובבים איתם בחוץ – ומה, לא ננשנש סופגניה? קל לנו כנראה "לשכוח" שסופגנייה ממוצעת במכולת מכילה 400 קלוריות ובסופר, לא פחות מ-600 קלוריות! (כן כן, בסופר הן בדרך כלל יותר גדולות). גם הלביבות שאנחנו לא מפסיקים לזלול מכילות כ-100-150 קלוריות ללביבה.

לא חייבים להימנע לגמרי – אפשר לשנות
אל תדאגו. אפשר לעשות גם חנוכה לא פחות טעים והרבה יותר רזה. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לצמצם את "סכנות החג":
סופגניות:
•    מטגנים בשמן רותח ועמוק (ולא במעט שמן). תתפלאו, אבל כך הסופגניה סופגת פחות שמן לתוכה.
•    סופגים את השמן לאחר הטיגון.
•    מכינים אותן יחסית קטנות.
•    שמים רק כף ריבה (דווקא לא חייבים ריבה דיאטטית).
•    שמים רק מעט אבקת סוכר מעל.
•    לא שמים ציפוי שוקולד.
•    אוכלים רק אחת או שתיים! (בכל החג, לא ביום)
•    כדאי לדעת! ב-3 סופגניות קטנות יש יותר קלוריות מאשר באחת גדולה.



לביבות:
•    אופים במקום מטגנים.
•    מוסיפים ללביבות לבן וגבינה.
•    מחליפים את השמנת והסוכר ברסק תפוחים.
•    מכינים לביבות מרכיבים בריאים ומזינים, למשל מירקות (קישואים וכו').
חנוכה הוא חג האור. חג של מסורת מופלאה שהאוכל הוא תמיד חלק ממנה, אבל אפשר להנות גם בצורה יותר בריאה ומאוזנת. ובינינו? סופגניות גם ככה טעימות רק כשהן חמות.