5 עובדות שלא הכרתם על המאכל האיטלקי המבוקש בעולם

חמש עובדות שלא ידעתם על פיצה

אחד המאכלים האהובים ביותר בארץ ובעולם הוא פיצה – אין אחד שלא אוהב את הטעם הממכר של הפיצה. לפעמים נדמה לנו שאנחנו יודעים עליה הכל ואין מה לחדש בנושא. האומנם? השף הלבן עם חמש עובדות שלא ידעתם על האהובה עליכם מכל – הפיצה!

מאת: עורך השף הלבן
פיצה ומה שלא ידעתם עליה

זה שפיצה היא מאכל מאד פופולרי, זה ברור לכולם ולא נתון חדש אבל האם חשבתם שזה מגיע לחמישה מיליארד מגשים בשנה? רוב המגשים נמכרים בארה"ב, המדינה שהפכה להיות האוהדת מספר אחת של פיצות, טריות וקפואות. הסטטיסטיקות טוענות שבכל שניה נמכרים כ-350 משולשי פיצה. דמיינו לכם כמה משולשי פיצה נמכרים בזמן שאתם קוראים את הכתבה הזאת, רמז: הרבה.

בשנת 1889 בעת שמלכת איטליה שהתה באזור נאפולי, היא הזמינה את האופה המפורסם ביותר בתקופה זו שיכין לה את פיצה טעימה ואסתטית. אז פיצה הייתה נחשבת למזון של תושבים פשוטים ועניים בשל השימוש במרכיבים זולים ופשוטים אבל למלכה זה לא הפריע. מאז שהיא טעמה את הפיצה והשף החליט לקרוא למנה על שמה, כל השאר היסטוריה. פיצה מרגריטה היא הפיצה הכי מוכרת ונמכרת בכל העולם.  

הפיצה שומרת על מעמדה כבר שנים רבות ונחשבת לאחד מהמאכלים הטעימים והמבוקשים ביותר. ללא הבדלי מין, גזע, דת או גיל, כולם אוהבים פיצה, בכל מקום בעולם. יש כאלה שיגידו שהיא ג'אנק פוד זול ויש כאלה שיגידו שמדובר במאכל הכי טעים עלי האדמות אבל מה שבטוח - אף אחד לא יכול לסרב לה. אפשר למצוא אותה בצורות שונות, עגולה או מרובעת, דקה או עבה, רגילה או עם תוספות. ההכנה שלה פשוטה יחסית אבל עדין יש משהו בשילוב של הרכיבים שלה שהופכים אותה להיות כל כך טעימה, הכירו 5 עובדות שלא ידעתם על פיצה ויגרמו לכם לאהוב אותה אפילו יותר. באיטליה יש חוק פיצה - החוק קובע מהי פיצה מסורתית ואיך צריך להכין אותה. תוהים לעצמכם מה עושה מי שלא עומד בחוק הפיצה? הוא לא יכנס לכלא... אבל מי שלא מכין את הפיצה כפי שכתוב בחוק, לא יוכל לקרוא למקום שלו "פיצרייה". בנוסף לחוק הפיצה, יש ארגון בשם "התאחדות הפיצה הנפוליטנית" והוא זה שקובע את חוקי הפיצה. כמובן שכל המסעדות באיטליה מחויבות להישמע לחוקים אלו. פיצה זה לא רק המאכל האולטימטיבי אלא הרבה מעבר וכמו שאתם רואים, האיטלקים לוקחים את זה מאד ברצינות.

1. רוטב העגבניות שכל כך מזוהה עם הפיצות, לא תמיד היה חלק ממנה ולקח לאיטלקים זמן להבין שמה שחסר כדי להפוך את המאפה הזה להצלחה בינלאומית זה רוטב עגבניות. הפיצה המסורתית כללה רק בצק שמרים, קמח ומים. רק במאה ה-16, העגבניה הגיעה לאירופה והחלה להיות יותר נפוצה בפיצה. כיום יש לא מעט פיצות שמכינים ללא רוטב עגבניות כמו פיצה ביאנקה, בה משתמשים ברוטב המבוסס על שמנת או אפילו פסטו. 

1. אם חשבתם שכשאתם מוסיפים לפיצה שלכם תוספת אננס אז אתם הולכים על הקצה, תופתעו לגלות אילו תוספות מוזרות מוסיפים על הפיצה מסביב לעולם. בקוריאה תוכלו לאכול פיצה עם אוכמניות ורוטב ראנץ, בקוסטה ריקה תוכלו לאכול פיצה עם קוקוס, באוסטרליה מגישים פיצה עם בשר קנגורו או בשר תנין ובשוודיה תוכלו לנסות פיצה עם בננה וקיווי.

 

אם העובדות המפתיעות האלה גרמו לכם לרצות לאכול פיצה, אנחנו לגמרי מבינים אתכם. בדיוק בגלל זה דאגנו לכם למתכוני פיצה טעימים שיחממו לכם את הלב ואת הבטן.  

תוהים איך להכין בצק לפיצה טעים כמו בפיצריות? מתכון להכנת בצק שמרים לפיצה בדיוק בשבילכם. 

רוצים לגוון את ארוחת הערב שלכם? הכינו פיצה ביתית שכל המשפחה תאהב. 

רוצים להרגיש כאילו אתם אוכלים פיצה בדרום איטליה? הכינו פיצה נפוליטנה דקיקה. 

פיצה ומה שלא ידעתם עליה

מתכונים נוספים שכדאי לטעום