בזמן שכולנו בבית יחד עם הילדים ובני הזוג, אנחנו משתעממים ופתאום מוציאים את עצמנו ניגשים לראות אם יש חדש במקרר הרבה יותר ממה שאנחנו רגילים בשגרה. הסכנה בשגרה החדשה שאנחנו נמצאים בה היא שהזמן הזה יעלה לנו ביוקר ויגרום לנו לצרוך כמות קלוריות גבוהה ממה שאנחנו רגילים. חוץ מהשעמום שגורם לנו לאכול הרבה, גם חוסר הוודאות הבריאותי והכלכלי תורמים לרצון שלנו לזלול שטויות. וכמו שכולנו יודעים: אכילת חטיפים מעובדים מול החדשות או הטלוויזיה מסוכנת ולא בריאה לגוף שלנו. בתקופת הבידוד, חשוב להקדיש זמן לבישול מזון טרי, עשיר ברכיבים תזונתיים. היתרונות של אוכל בריא קריטיים לגוף שלנו בתקופה זאת על אחת כמה וכמה – אוכל בריא יבטיח לשמור על מצב רוח מורם, יחזק את המערכת החיסונית שלכם ויעזור לכם לשמור על הגזרה.


אז מה אוכלים כשמשעמם ומרגישים דחף לנשנש? ריכזנו לכם 4 נשנושים בריאים ומזינים שיעזרו לכם לעבור את התקופה הזאת בכיף ובבריאות.

חטיפי אנרגיה בריאים

חטיפי אנרגיה הם הנשנוש האולטימטיבי כשקצת רעבים אבל אין ממש חשק או כוח להכין אוכל. אבל מה מסתתר בחטיפי האנרגיה שנמכרים ברשתות השיווק? כנראה שברובם יש לא מעט סוכרים, ממתיקים מלאכותיים ושומנים תעשייתיים שהופכים את החטיף לפחות בריא. במקום לקנות חטיפי אנרגיה המכילים חומרים שאתם רוצים למנוע מכם או מהילדים שלכם לאכול, תוכלו בקלות להכין חטיפי אנרגיה משלכם. בחטיפים שאתם מכינים, תוכלו לשלוט בכמות הסוכר, הטעמים, השוקולדים ובפירות היבשים אם תחליטו להכניס. מה שכיף בהכנה של החטיפים, מלבד העובדה שזה קל להחריד – היא העובדה שאפשר לעשות שילוב עם דגנים שונים, תוספות ותבלינים ובכך "להמציא" חטיפי אנרגיה משלכם, בריאים וטעימים.  

ואם בכל זאת בא לכם קצת שוקולד בתוך כל הבריאות הזאת, זה לא לגמרי בסדר. זו לא בושה לאהוב את חטיפי האנרגיה עם שכבת השוקולד למטה ויותר מכך – תוכלו להכין אותם בקלות בבית. חטיפי הקוואקר עם שוקולד הם השילוב בין מרכיבים בריאים כדוגמת הקוואקר לבין המרכיב הפחות בריא (אבל אהוב על כולנו..) השוקולד. נכון שיש חטיפים בריאים יותר אבל כשבא לנו לפעמים להתפנק מבלי להגזים המתכון לחטיפי קוואקר ושוקולד זה המתכון שאנחנו צריכים.

ירקות חתוכים

יש בירקות נוגדי חמצון, סיבים, ויטמינים ומינרלים שהגוף שלכם צריך בכל יום ובמיוחד בתקופה לחוצה ומתוחה זאת. יש לירקות את היכולת לחזק את המערכת החיסונית שלנו, שזה הדבר החשוב ביותר בימים כאלה של משבר בריאותי חריף. יותר מהכל, הירקות הם בעלי ערך תזונתי רב אך דלי קלוריות, ככה שתוכלו לשמור על הגזרה ולאכול ירקות מבלי הפסקה או חשבון. יש תפיסה רווחת האומרת שחיתוך הירקות עלול לפגוע בוויטמינים ובמינרלים שבהם, אך תפיסה זאת מוטעית. גם לאחר חיתוך (ואפילו אפייה או בישול) אפשר להנות מאפקט החיובי של הירקות ופעולה זו אינה מורידה מהיתרונות שלהם. ירקות חתוכים זה נשנוש בריא וכייפי למאכל שתמיד כיף למלא איתו את הבטן, תוכלו לשחק עם הצבעים ולהפוך את הנשנוש שלכם לשמח במיוחד וחשוב מכל – בריא. 

סלט פירות מפנק

אם תקף אתכם חשק עז למתוק אבל אתם רוצים להימנע משוקולד או ממתקים מסוכרים, סלט פירות גדול ומפנק ייתן לכם את הסוכר שהגוף שלכם זקוק לו. בימים האלו, שהטמפרטורות מתחילות לעלות, יש יותר ויותר פירות טעימים ומגוונים שמהם נוכל להכין בקלות סלט פירות מפנק שלא מבייש אף קינוח מתוק אחר. פירות, כמו ירקות, הם הנשנוש האולטימטיבי, זאת למרות שהם מכילים סוכר הם הרבה יותר טובים מחטיפים אחרים. בסלט הפירות תוכלו כמובן לשלב כל פרי אבל יש פירות שיהפכו את הסלט שלכם לבריא אפילו יותר. למשל: תפוח שתורם לירידה במשקל ומשביע מאחר שהוא מכיל כמות גדולה של סיבים תזונתיים שתורמת לתחושת השובע שלכם. בנוסף, מומלץ מאד לשלב בסלט שלכם תפוזים שהם עשירים בנוזלים, סיבים תזונתיים ודלים בקלוריות. אותם תוכלו לשלב לצד אשכולית, אבטיח ופירות יער.