הגבינות המשובחות שחובה בכל עוגת גבינה

גבינות משובחות לשדרוג עוגת גבינה

עוגת גבינה, בין אם אפויה או קרה היא ללא ספק אחד הקינוחים האהובים בארץ ואולי אפילו בעולם. תוכלו למצוא גרסאות שונות של עוגות גבינה ברחבי הגלובוס, כאשר לכל מדינה יש את הייחודיות שלה. בעוגת הגבינה המסורתית נהוג להשתמש בגבינה לבנה פשוטה, אך ישנו מגוון רחב של גבינות משובחות, אותן תוכלו לשלב בעת ההכנה של עוגת הגבינה שלכם, וכך לשדרג אותה פי כמה מבלי לפגוע בטעמה האייקוני, אלא דווקא להדגישו ולהחמיא לו.

מאת: עורך השף הלבן
הגבינות המשובחות שחובה בכל עוגת גבינה

השמנת המתוקה היא בעלת מתיקות מעודנת מאד, אך חיונית בהכנת עוגות גבינה, משום שהיא מעניקה נופך נוסף למרקמה החלבי של העוגה. דרך נהדרת להשתמש בשמנת מתוקה היא דווקא להוסיף לה מעט סוכר (לפי טעמכם), להקציפה ולשלבה בתוך עוגת הגבינה בתנועות קיפול כעדינות. כמובן שתוכלו גם לזלף את הקצפת על גבי העוגה כציפוי. 

במרקם אפשר להגיד שהשמנת החמוצה ניצבת בין גבינת השמנת לריוויון. זו גבינה עשירה בשומן מטבעה, אך בישראל ישנן גרסאות דלות שומן למי שמעדיף גבינות בעלות אחוזי שומן מופחתים. לשמנת החמוצה יש נוסטלגיה, מעין "הטעם של פעם" והיא יכולה להוות תחליף נהדר לגבינה לבנה פשוטה בעוגת הגבינה שלכם. 

היוגורט הוא לא התוספת הראשונה שעולה במוחנו כאשר אנחנו חושבים על עוגת גבינה, אך תופתעו לגלות כי קיימים לא מעט מתכונים לעוגות גבינה בהם היוגורט הוא מרכיב מהותי. מדובר במוצר שמגיע במגוון רחב: יוגורט כבשים, יוגורט עיזים, ויוגורט מחלב פרות. לכל יוגוט יש את המאפיינים והטעמים הייחודים שלו - שכל אחד, בדרכו, יתרום לעוגת הגבינה שלכם. 

הודות לשפע הרב של הגבינות ומוצרי החלב שמהם אנחנו יכולים לבחור, נוכל לשדרג את עוגת הגבינה שלנו ללא קושי. הרשו לעצמכם להתנסות, לחקור ולגלות איזו מהגבינות משדרגת את עוגת הגבינה בדיוק לטעמכם. אל תשכחו לפנק בני משפחה ואורחים - כי כולם אוהבים עוגת גבינה ביתית!

את הגבינות אפשר לחלק לגבינות חצי קשות וגבינות רכות. באלה הרכות יש יותר נוזלים ולכן הן יותר קרמיות, הגבינות החצי קשות מכילות פחות נוזלים ויש להן מרקם יותר ייחודי. כמובן שלא מדובר רק בגבינות, אלא גם במוצרי חלב אחרים כגון רוויון ושמנת שגם בהם תוכלו להיעזר כדי לשדרג את עוגת הגבינה. לכל גבינה יש את המאפיינים הייחודים לה אשר ייקחו את עוגות הגבינה שלכם למחוזות שונים. לפניכם מספר סוגי עוגות גבינה: 

גבינת זו היא קרובת משפחה של הגבינה הלבנה, אך היא הרבה יותר עשירה ממנה באחוזי שומן ובמרקם. אם שמעתם על המושג עוגת גבינה ניו-יורקית, דעו שזו בדיוק הגבינה שתרצו לאמץ אל המתכון שלכם במקרה שזו העוגה אליה אתם מכוונים. לגבינת השמנת יש גם טעם מעט חמצמץ ששובר באלגנטיות את המתיקות של העוגה, דבר המוסיף עוד רובד לטעמה של העוגה. 

גבינת המסקרפונה קולקשן היא קרובת המשפחה האירופאית של גבינת השמנת. מקורה של הגבינה באיטליה הידועה בעמודי התווך הגסטרונומים שלה. גם במקרה הזה מדובר בגבינה עם הרבה שומן ומרקם סמיך וקרמי. גבינת המסקרפונה קולקשן עדינה יותר בטעמה מגבינת השמנת הרגילה, והיא פתרון נפלא עבור מי שעדיין רוצה לתת לעוגת הגבינה גוף יציב אך לא לסטות מטעמה המוכר של עוגת הגבינה האהובה. 

גבינה איטלקית נוספת שאסור להתעלם ממנה היא הריקוטה. לגבינה זו מרקם גרגרי שיכול להזכיר במידת מה את המרקם של גבינת קוטג'. הריקוטה מיוצרת למעשה משאריות של מי גבינה שנותרים לאחר ייצור של גבינות אחרות. אך, זה כלל לא אומר שאיכותה של הגבינה אינה גבוהה, למעשה אם תשלבו אותה בהכנת עוגת הגבינה שלכם, תגלו שהיא מוסיפה עניין למרקמה של העוגה, ומחזקת את הטעם "הגבינתי" שלה, והרי זה מה שאנחנו למעשה מחפשים בעוגת גבינה, לא? 

הריוויון הוא למעשה חובצה - שארית הנוזל שנותרת לאחר הכנתה של החמאה משמנת, שמו הלועזי בתרגום ישיר - "חלב חמאה". לריוויון טעם חמצמץ ומעקצץ, דומה במידה לטעמה של גבינת השמנת אם כי מעט חמוץ יותר. שילובו בעוגה יחמיא במיוחד לעוגת גבינה המעוטרת בפירות חמצמצים כמו פירות יער או הדרים. הריוויון אינו עשיר בשומן כך שהוא יכול להוות פתרון נהדר לאלה מכם המעדיפים להימנע מעוגת גבינה עשירה בשומן.

הגבינות המשובחות שחובה בכל עוגת גבינה

מתכונים נוספים שכדאי לטעום