בחושה טובה! 10 מתכוני עוגות בחושות מושלמות ליד הקפה

קפה ועוגה – או עוגה עם קפה?

יש מעט מאוד שילובים קלאסיים יותר מקפה ועוגה. אם בזה הרגע עלה לכם חיוך על השפתיים, נראה כי אתם מבינים בדיוק למה אנחנו מתכוונים. למעשה, מדובר בשילוב כל כך מתבקש, עד שישנם כאלו שמעדיפים להכניס את הקפה שלהם גם לעוגה עצמה, במקום להסתפק בקפה המוגש לצדה בספל. אספנו עבורכם, חובבי הקפה והעוגות, שני מתכונים מושלמים להכנת עוגות עם קפה, בשם הערנות והרעננות. בתיאבון (ולרוויה)!

מאת: עורך השף הלבן
קפה ועוגה - או עוגה עם קפה?

מצרכים לעוגה:

  1. שתי ביצים
  2. כפית תמצית וניל איכותית
  3. חצי כוס שמן קנולה
  4. כוס מים
  5. 2 קפסולות קפה
  6. שלושת רבעי כוס סוכר חום
  7. שתי כוסות קמח תופח מאליו
  8. חצי כפית קינמון טחון
  9. כפית גדושה של אבקת קקאו איכותית
  10. כפית גדושה של אבקת נס קפה
  11. שליש כוס קוקוס גרוס


מצרכים לציפוי:

  1. חצי חבילה של שוקולד מריר (50 גרם)
  2. עשרה גרם חמאה או מחמאה
  3. שתי כפות מים רותחים
  4. כפית אבקת נס קפה
  5. כף סירופ מייפל


אופן ההכנה:

מחממים תנור ל- 180 מעלות ובזמן שהתנור מתחמם, מכינים שתי מנות אספרסו, אותן מערבבים עם כל שאר המרכיבים בקערה (למעט המצרכים הדרושים לציפוי העוגה כמובן). כאשר התערובת הומוגנית, יש לצקת אותה לתבנית ולאפות במשך ארבעים דקות. בזמן שהעוגה נאפית בתנור, יש לשים בקערה את כל מרכיבי הציפוי ולהמיס במיקרוגל (מומלץ לחמם לפרקי זמן קצרים ולערבב ביניהם עד לקבלת תערובת חלקה ואחידה). לאחר שהעוגה מוכנה, יש לחורר אותה במספר מקומות בעזרת קיסם בזמן שהיא חמה, ולאחר מכן לשפוך עליה את הציפוי. את העוגה יש לצנן כחמש דקות בלבד בטמפרטורת החדר ולאחר מכן לעטוף אותה בניילון נצמד. האדים שישתחררו יהפכו אותה לעסיסית ולרכה במיוחד. 

מצרכים:

  1. 500 גרם גבינת שמנת 30 אחוז שומן
  2. חצי כוס סוכר
  3. חצי כפית תמצית וניל
  4. זוג ביצים
  5. אספרסו ארוך (אין לפורר קפסולות קפה, אלא להכין את המשקה במכונה)
  6. 50 גרם חמאה
  7. 200 גרם ביסקוויטים בטעם שוקולד


אופן ההכנה:

טוחנים את הביסקוויטים באמצעות מעבד מזון לפירורים ומפזרים בתבנית (26 ס"מ). לאחר מכן יש להמיס את החמאה במיקרוגל ולמזוג אותה כאשר היא מומסת לחלוטין על פירורי הביסקוויטים. חשוב לוודא שכל הפרורים ספוגים בחמאה ולאחר מכן להדק אותם בצורה אחידה לתבנית. בשלב הבא יש לשים במיקסר את הסוכר, את תמצית הווניל ואת גבינת השמנת ולהקציף על מהירות בינונית עד לקבלת תערובת אחידה. לאחר שהתערובת אחידה ניתן להוסיף את הביצים ולהמשיך להקציף לקבלת תערובת אחידה פעם נוספת. לאחר מכן מוסיפים את האספרסו (לאחר שמקפידים כי הספיק להצטנן מעט) לתערובת ויוצקים אותה על הביסקוויטים. את העוגה יש לאפות בתנור שחומם מראש ל- 180 מעלות במשך כארבעים דקות. עם סיום האפייה יש לצנן למשך הלילה במקרר או לכל הפחות למשך במספר שעות.

קפה ועוגה - או עוגה עם קפה?

מתכונים נוספים שכדאי לטעום