אייס קפה מנצח לימי הקיץ החמימים

אייס קפה מיוחד לימי הקיץ הלוהטים

אי אפשר לטעות – הקיץ כבר כאן. הטמפרטורות מטפסות, הלחות או היובש (בהתאם לאזור מגוריכם) הופכים קשים מנשוא, הבגדים הולכים ומתקצרים וצעידה בכפכפי אצבע הולכת ונהיית לגיטימית. אנחנו מנצלים למצוא מפלט מהחום הכבד בכל דרך אפשרית: במשרד הממוזג או בקניון הקריר, בים, בבריכה או בחופשה במקום צונן בחו"ל.

מאת: עורך השף הלבן
אייס קפה מיוחד לימי הקיץ הלוהטים

דרך נוספת לקרר את הגוף היא אכילת מאכלים קרים ושתיית משקאות צוננים או אפילו קפואים. פירות קיץ כמו אבטיח, נקטרינות או ענבים שנשלפו הישר מהמקרר הם המצננים האולטימטיביים, כמו גם סלטים קרים כמו סלט ירקות, סלט קינואה או סלט עדשים. וזה עוד לפני שדיברנו על גלידות, ארטיקים וקרטיבים.

בגזרת המשקאות, הקיץ הוא תקופת העדנה של השייקים: בכל קרן רחוב אפשר למצוא דוכן המכין שייקים מפירות העונה וגם מפירות שלא בעונה: אננס, תותים, מלון, בננה, תמר, פסיפלורה, אבטיח ועוד. אך הכוכב הבלתי מעורער של משקאות הקיץ, זה שיכול לצנן את הגוף במכה וגם לתת לו בוסט נחמד של עירנות, הוא כמובן האייס קפה.

לאייס קפה גרסאות רבות: יש מי שקוראים גם לקפה קר רגיל בשם אייס קפה, אך לרוב כשמדברים על אייס קפה הכוונה היא לתערובת גרוסה של קפה וקרח. האייס קפה הומצא ביוון (שם הוא נקרא פרפה) על ידי נציג של חברת נסטלה בשנות החמישים, ומשם התפשט לכל העולם.

אנחנו רגילים לקנות אייס קפה בבתי קפה ואף למצוא אותו במקומות כמו בר קפה לאירועים או חוף הים; אך למעשה, אפשר להכין אייס קפה בקלות גם בבית, וכך להקל  על הכיס ולהכין את המשקה לפי טעמכם. לפניכם מתכון לאייס קפה שווה במיוחד, שכיף להתחיל אתו את הבוקר, או להתניע את הגוף מחדש בשעות הצהריים החמות.

רכיבים:

  1. 1 כפית קפה נמס איכותי
  2. 1 כוס קרח
  3. סוכר לפי טעמכם (קחו בחשבון שהקרח מנטרל מעט את המתיקות)
  4. 1/3 כוס חלב רגיל או צמחי (סויה/שקדים/כל חלב צמחי אחר לפי טעמכם)

הכנה:

  1. המיסו בכוס קטנה את הקפה הנמס עם מעט מים רותחים.
  2. העבירו את כל החומרים מלבד החלב לבלנדר חזק שיכול לגרוס קרח.
  3. טחנו את התערובת בפולסים קצרים.
  4. לאחר שהתערובת הופכת לאחידה פחות או יותר, הוסיפו את החלב.
  5. המשיכו עם עם כמה פולסים עד שמתקבלת תערובת חלקה וסמיכה.
  6. מזגו את האייס קפה לכוס זכוכית גבוהה ונעצו בו קשית.

לרוויה!

אייס קפה מיוחד לימי הקיץ הלוהטים

מתכונים נוספים שכדאי לטעום