הכירו את המנות שיספקו לכם ארוחה מלאה במנה אחת

ארוחה שלמה במנה אחת

כמה פעמים מצאתם את עצמכם רוצים להכין משהו מהיר, בלי יותר מידי כלים וכאב ראש כשאתם באמצע יום עמוס? זה קורה לכולנו. לפעמים כל מה שאנחנו רוצים זאת מנה מזינה, משביעה שתספק לנו את כל המרכיבים שהגוף שלנו צריך ובלי כאב הראש הכרוך בהכנת ארוחה עם מנה עיקרית, תוספת וסלט. אז במקום שתחטפו כריך, חטיף או מאפה לא מזין ולא באמת משביע, הכירו את המאכלים שהם כמו ארוחה שלמה במנה אחת שקל להכין אותם ולא ידרשו ממכם זמן רב

מאת: עורך השף הלבן
ארוחה שלמה במנה אחת

המוטיב המרכזי של ארוחות קלות להכנה הוא כמובן "להכניס הכל לקערה, לערבב ולהכניס לתנור". אם יש לכם יום עמוס, אין לכם זמן ואתם רוצים משהו מזין ומהיר שייתן לכם כוח - פשטידת בצל היא הפתרון שלכם. המתכון הנפלא של השף הלבן לפשטידת בצל יתאים לכם כארוחת ערב מהירה, תוספת מרעננת לארוחה חלבית חגיגית ואפילו לבראנץ של שבת. מעבר לקלות ההכנה של הפשטידה, מרכיביה נמצאים תמיד בכל בית כך שתוכלו לשמור את המתכון ולשלוף אותו בשעת הצורך. אם כל זה לא מספיק - הבצל שייך למשפחת השום, מה שמעניק לו יתרונות תזונתיים וסגולות בריאותיות רבות. הוא ירק דומיננטי והנוכחות שלו מוסיפה קסם וניחוח לכל מנה. אנחנו בטוחים שמיד לאחר הוצאת הפשטידה מהתנור הבית יתמלא בניחוחות שיזמינו גם את השכנים לארוחת ערב.

לזניה היא אחת מהקלאסיקות האיטלקיות הטובות ביותר שכולנו מכירים. מדובר במאפה שכבות בו יש עלי פסטה דקים וביניהם רוטב עשיר וטעים. אם כבר החלטתם שהמנה שלכם הולכת להיות פסטה, אז בחרו בלזניה רותחת שתחמם לכם את הלב ואת הבטן. כדי להכין לזניה אמיתית כמו של האיטלקים, יש לא מעט שלבים והעבודה נחשבת לקשה. אבל מאחר שאנחנו מדברים על ארוחות פשוטות יחסית שלא דורשות זמן או מאמץ רב, הבאנו לכם מתכון ללזניה טעימה עם קיצור דרך שישדרג לכם משמעותית את הארוחה עם עלי לזניה מוכנים מראש. אל תדאגו, זה לא יפגע בלזניה שלכם לצאת מושלמת, רק יקצר את משך ההכנה. רוב הקסם של הלזניה טמון ברוטב שאתם מכינים, הוא משפיע רבות על הטעם ועל מבנה הלזניה. תוכלו להעשיר את הלזניה שלכם ברוטב עגבניות קלאסי, רוטב בשמל איכותי, רוטב שמנת ואפילו לשלב בין הרטבים השונים. חשוב לדעת שלרוטב יש השפעה מכרעת על הצלחת הלזניה שלכם: לזניה עמוסה מידי ברוטב תרטיב את עלי הפסטה מידי ו"שימעכו" אותם ויפגעו במרקם הלזניה, מצב שני - פחות מידי רוטב עלול לגרום ללזנייה לצאת יבשה ולא מספיק רטובה ועסיסית. לכן הסבו את מרבית תשומת הלב שלכם לרוטב על מנת שתצא לכם הלזניה המושלמת.

הכנת פסטה היא עוד פתרון מצוין למי שמחפש להכין מנה שהיא בעצם ארוחה שלמה. פסטה ממזמן כבר לא עוד תוספת למנה עיקרית, אלא מנה עיקרית וארוחה שלמה בעצמה! לא צריך להיות מקצוען בשביל להכין פסטה רוזה טעימה שתשביע אתכם בקלות ובמהירות. פסטה רוזה היא הפסטה הקלה ביותר להכנה והיא גם אחת מהטעימות ביותר. היא לא מצריכה תחכום או מצרכים מיוחדים, רק פסטה, שמנת ורוטב עגבניות איכותיים ויש לכם מנה טעימה שתשביע אתכם בקלות. קלות ההכנה שלה לא משאירה לנו הרבה מקום לטעויות, וזו בדיוק המנה שהיינו רוצים להכין כאשר אין לנו זמן לבשל. כל מי שטועם את רוטב הרוזה של הפסטה מתאהב מיד ומופתע לגלות עד כמה היא קלה להכנה - כל מה שצריך לעשות הוא לערבב בעדינות את רוטב הגעניות יחד עם השמנת ולקבל רוטב מפנק בצבע ורדרד שתמיד מצליח. 

ארוחה שלמה במנה אחת

מתכונים נוספים שכדאי לטעום