4 פחזניות ששווה לכם לנסות

ארבעה סוגי פחזניות מארצות שונות

כמו בכל תחום בחיים גם בעולם הקינוחים ישנם כוכבים, שיעמדו תמיד בראש הרשימה, וביניהם הפחזניות. קינוח העשוי מבצק רבוך אוורירי ובתוכם קרם קטיפתי. מקורו של הקינוח הוא מצרפת, אך הוא מופיע בגרסאות ושמות שונים ברחבי הגלובוס.

מאת: עורך השף הלבן
ארבעה סוגי פחזניות מארצות שונות

לקראת חג השבועות הקרב אלינו, אספנו עבורכם ארבעה מתכונים של פחזניות, כאשר כל אחד מהם מייצג מדינה אחרת.

נתחיל מהמתכון הכי אייקוני של פחזניות, שכן ישנה סיבה מוצדקת לכך שהוא כל כך אהוב. אם תחלקו אותו עם אורחיכם בחג תהיו בטוחים שיעלה על פניהם חיוך. כך תכינו את הפחזניות הקלאסיות: ראשית מחממים מראש תנור לחום גבוה ומניחים נייר אפייה בתבנית.

 כעת מתחילים בהכנת הבצק- מערבבים בקערה חצי כוס קמח עם כפית סוכר. מעל להבה בינונית מחממים בסיר מים עם חמאה חתוכה לקוביות. מסירים מהאש ומוסיפים את תערובת הקמח והסוכר, מערבבים במהירות על לקבלת כדור בצק. מוסיפים שתי ביצים כאשר בין האחת לשנייה מערבבים את התערובת היטב. בתבנית המרופדת בנייר אפייה, יוצקים עיגולים בינוניים של הבצק במרווח של כמה סנטימטרים בין האחד לשני. אופים את הבצק בתנור במשך עשר דקות, ולאחר מכן מעלים מעט את הטמפרטורה. אופים במשך כעשרים דקות עד לקבלת פחזניות זהובות. מנקבים חור קטן בתחתית כל פחזנית כדי לאפשר לאדים לצאת.

 להכנת מילוי הקצפת יש להקציף בקערה מכל שמנת מתוקה, חצי כפית תמצית וניל וכף סוכר. להכנת ציפוי של שוקולד מריר ממיסים חבילת שוקולד במיקרוגל. חוצים את הפחזנית במרכזה וממלאים במילוי הקצפת. מוזגים מעל כל פחזנית את ציפוי השוקולד ומעבירים למקרר עד ההגשה.

במקור הקנלוני האיטלקי הוא מאכל מלוח המורכב מצינורות פסטה ממולאים בגבינה או בשר, אך במתכון הזה מדובר בקנלוני מתוק במילוי קרם מסקרפונה ופודינג וניל שיגרום לכם ללקק את האצבעות.

בסיר גדול עם מים רותחים מבשלים במשך דקה חבילה של צינורות קנלוני. לאחר דקה מוציאים את הצינורות ומסננים היטב. בצלחת עמוקה מערבבים כוס סוכר וכף קינמון. בסיר עם שמן רותח מטגנים את הקנלוני עד להזהבה. מעבירים למגש מרופד בנייר סופג. מגלגלים את הקנלוני בתערובת הסוכר והקינמון. להכנת המלית מערבלים שני מכלים של שמנת מתוקה, גביע מסקרפונה, מאה גרם אבקת סוכר, שתי כפות אבקת פודינג וניל ותמצית וניל. מקציפים עד לקבלת קרם יציב. מזלפים את הקרם במרכז כל צינור באמצעות שקית זילוף. מקשטים באבקת סוכר ופיסטוקים קצוצים.

הגרסה האמריקאית לפחזניות מציגה את טעמן המלוח, אשר אינו נופל בטעמו מהטעם המתוק. במתכון הזה אין כלל מילוי אך הבצק עצמו עשיר בכל טוב.

מחממים בסיר בינוני חמאה, רבע כוס מים ורבע כוס חלב עד שהתערובת רותחת והחמאה נמסה לחלוטין. מנפים לקערה חצי כוס קמח עם חצי כפית אבקת אפייה וחצי כפית מלח. מוסיפים את התערובת לבלילה הרותחת ומערבבים במהירות עד לקבלת בצק. ממשיכים לערבב במשך כעשרים שניות על להבה נמוכה. כאשר הבצק נפרד מדפנות הסיר מסירים אותו מהאש ומצננים. טורפים את הבצק עם ביצה אחת עד שהיא נטמעת לחלוטין ואז מוסיפים ביצה שנייה. כעת מערבבים היטב את הבצק עם כפית חרדל דיז'ון, גבינת עמק מגוררת ופתיתי גבינת פרמז'ן.

 מזלפים את הבצק בתבנית מרופדת בנייר אפייה. מברישים את הבצק בביצה טרופה ומפזרים מעל פתיתי גבינת פרמז'ן ואורגנו מיובש. אופים בחום בינוני־ גבוה במשך עשרים דקות עד לקבלת פחזניות תפוחות וזהובות.

התאילנדים בהחלט יודעים לשלב את הבננה בקינוחים מגוונים וגם כאן השילוב מושלם. להכנת הבצק מרתיחים בסיר מרגרינה, סוכר ומלח. לאחר מכן מוסיפים כוס קמח ומערבבים היטב. מוסיפים לבשל במשך כשתי דקות. לאחר חמש דקות של הצטננות מוסיפים לבצק שלוש ביצים, כאשר בין אחת לאחת מערבבים היטב. מזלפים את הבצק על תבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה ואופים במשך כעשרים דקות.

להכנת המלית מקציפים מיכל שמנת צמחית עם חבילת פודינג וניל וארבע כפות ליקר בננה. ממלאים את הפחזניות במרכזן עם הקצפת. להכנת הרוטב מחממים ומערבבים בסיר שוקולד מריר, דבש, מרגרינה ומעט ברנדי. מזלפים מעל לפחזניות.

ארבעה סוגי פחזניות מארצות שונות

מתכונים נוספים שכדאי לטעום