אומנם השהייה הממושכת בבית מקטינה את הקושי לעמוד בפיתוי לאכול במסעדות, בתי קפה או בכלל מחוץ לבית. עם זאת, בתקופה האחרונה התוודענו לענף חיוני במיוחד בשעת חירום בישראל והוא ענף משלוחי האוכל. ובהחלט, זה מאוד מגרה להזמין אוכל מהמסעדה הקרובה בתקופה כזאת שגם ככה המצב רוח ירוד וקודר שם בחוץ. בכל אופן, אנחנו לא מתנגדים לטייק אווי ומשלוחים חמים של אוכל, לעיתים זה כל מה שצריך בשביל להתעודד קצת, אך עם זאת הקפידו להגביל את הארוחות מבחוץ. כך גם תשמרו על הכיס, ובעיקר על הבריאות שלכם. ארוחות ביתיות הן תמיד עדיפות על אוכל תעשייתי מהמסעדות השונות וגם התירוץ ש"לא היה לי זמן לבשל" כבר לא מתקבל בתקופה שכזאת. אז איך עושים את זה נכון?

אכלו כל שלוש שעות

השהייה בבית בהחלט מאתגרת ונדמה שאנחנו כל דקה חייבים לקום מהמיטה או הכיסא לכיוון המטבח, לבדוק מה חדש, לנשנש עוד חתיכת עוגה או שניצלון מהמקרר ולחזור בחזרה. לכן הקפידו על תזונה אחראית ודאגו לאכול כל שלוש שעות. אנחנו ממש לא מתכוונים לארוחות כבדות כל שלוש שעות, פשוט הוסיפו ארוחות ביניים קטנות בין הארוחות ובאף מקרה אל תגיעו ליותר מחמש שעות ללא אוכל. זה יעיל בשמירה על המשקל בשתי דרכים עיקריות: הראשונה אתם לא מגיעים לארוחה כאשר אתם מורעבים וטורפים את כל המקרר. הדרך השנייה והלא פחות חשובה היא שאכילה כל שלוש שעות היא דרך יעילה להגביר את קצב חילוף החומרים הטבעי, שהוא תמיד מבורך גם כאשר רוצים לשמור על המשקל וגם כשלא. אם אתם מפחדים "ליפול" עם הנשנושים ושכל ארוחות הביניים שלכם יהיו מורכבות מבמבה, קורנפלקס או עוגיות, תרשו לנו להציע לכם כמה אפשרויות מצוינות לנשנושים במהלך היום: פירות או ירקות חתוכים, פרוסה עם גבינה, גרנולה עם חלב או יוגורט, מעדן, שייק מלא אנרגיה ואפילו מרק. 

תכנון מראש

בתקופה בה השגרה מתערערת, הימים מתערבבים והכל מרגיש כמו תוהו ובוהו אחד גדול, הקפידו לא להישאב לתוך הכאוס הזה והקפידו על שגרה יומית, גם אם היא ביתית. בהקשר התזונתי, נמליץ לכם לתכנן מראש את התפריט השבועי או היומי, לפי מה שנוח לכם. דאגו שיש לכם את המצרכים המתאימים, ובמידה ולא עשו רשימה מרוכזת של כל המצרכים שאתם זקוקים להם ובמידת האפשר צאו לקנות, במידה ולא התארגנו על ארוחות ממצרכים שיש לכם בבית (ואנחנו בטוחים שיש). תכננו מראש מתי אתם אוכלים כל ארוחה ומתי אתם מכינים, התקופה בבית היא הזדמנות נהדרת לבשל לעצמכם ולאכול אוכל טרי איך שהוא יצא מהתנור או מהמחבת, ולא להמשיך לאכול מקופסאות מחוממות. כאשר אתם בונים את התפריט שלכם, וודאו שאתם מרכיבים תפריט מאוזן הכולל פחמימות, בשר, ירקות ופירות.

הקפידו על פעילות גופנית ברמת האפשר

נכון, לאור ההגבלות של משרד הבריאות על התקהלויות או הפעלת מכוני כושר ושיעורי אימונים קצת יותר קשה להקפיד על שגרת האימונים. בנוסף השהייה הממושכת בבית עלולה לגרום לנו להתבלבל ולאבד את השעות, הימים והמוטיבציה להתאמן. מנגד, התפנה לרובנו הרבה זמן פנוי שתוכלו להקדיש לאימוני כושר ביתיים. פעילות גופנית היא חלק בלתי נפרד מאורח חיים בריא, ירידה במשקל או הניסיון לשמור עליו. ערוצי היוטיוב גדושים בסרטונים לאימונים אישיים שתוכלו לבצע בתוך הבית ואנחנו ממליצים לכם להתחיל כבר עכשיו זה ישפר את מצב הרוח, יגרום לכם לחזק את הגוף וכמובן לשמור על הגזרה. 

אז מה אפשר להכין?

הוווו, סוף סוף שאלה שהשף הלבן חיכה שתשאלו! נמליץ על פשטידת פטריות וגבינה צפתית נהדרת שיכולה לשמש כארוחת צהריים חלבית או ארוחת ערב. אתם יכולים להכין, לשמור בקירור ולחמם כך שהיא יכולה להספיק לכם למספר ארוחות או אפילו נשנוש קטן בין הארוחות. אם בא לכם בטטה בתנור, תוכלו ללכת על המתכון לקוביות בטטות ברוטב צ'ילי מתוק שישדרגו לכם כל ארוחה שתכינו בבית. אם אתם מחפשים דווקא מתכון למשהו מתוק אבל לא משמין מידי, נמליץ על עוגת וניל קלה ולהכנה.