ארוחות בוקר מפתיעות

הילדים קמים בבוקר ואיתם הבקשות לארוחות בוקר. ארוחה קלילה הכוללת חביתה קטנה, סלט בריא עם מיני ירקות שונים ואולי אפילו כוס מיץ מפנק או כוס שוקו חם ומתוק, היא ארוחה שמכינים מבלי להשקיע בה הרבה מחשבה או תכנון. ארוחה כזו ניתן לגוון על ידי הגשה בצורה מיוחדת.

חיתוך מיוחד של הירקות לדוגמה על ידי חותכני עוגיות בצורות שונות למי שיש לו בבית, או עם קולפן שממנו יצאו רצועות דקות של הגזר או המלפפון. ניתן לסדר את הירקות בצלחת בצורות שונות כמו פרצוף מחייך, שמש עם כוכבים או אפילו בית עם חלונות ודלת. העיקר שהצלחת תראה אטרקטיבית לעולמם של הילדים.

גבינה לבנה, קוטג' ואפילו יוגורט ניתן להגיש בכוסית קטנה עם כפית. ליוגורט אפשר להוסיף מעט גרנולה מלמעלה בשביל התזונה וגם בשביל הטעם המצוין.

התוספת שתופסת

אפשרות אחרת לגיוון היא להוסיף מרכיב חדש לארוחה. תוספת של רצועות בטטה דקיקות מטוגנות שמן עמוק, היא תוספת נפלאה לסלט ירקות רגיל. הילדים יוכלו לאכול אותן לצד הסלט כמו צ'יפס מתקתק או להוסיף על הסלט לקישוט וצבע.

גם כריך רגיל של לחם עם שוקולד ישודרג בקלות עם טבעות בננה דקות בתוכו. אחרי מריחת הכריך בשוקולד, שימו כמה עיגולי בננה דקים (אך לא דקים מידי) וסגרו את הכריך, הילדים "יגלו" את ההפתעה רק אחרי הביס הראשון, וישמחו. 

ארוחת צהריים חמה

אמצע היום הגיע וכולם שוב רעבים, והפעם בתפריט ארוחת צוהריים חמה ומשביעה. פשטידות מסוגים שונים, קלות להכנה שילדים אוהבים לאכול, הן פתרון מושלם. מתוך המגוון הרחב של פשטידות, תוכלו להכין את זו שהילדים הכי אוהבים . תוכלו לנצל את המצב ולהכין אותן יחד עם הילדים. כדי לעשות זאת ביעילות הכינו את כל המוצרים הנדרשים עבור הפשטידה הנבחרת, ושתפו את הילדים בערבוב המוצרים יחדיו ולאחר מכן הכניסו לתנור.

אם תחליטו להפתיע את הילדים ולגוון, תוכלו להכין פשטידות כגון: פשטידה עם אטריות שניתן לחתוך לפרוסות בעובי של אצבע, או פשטידת קישואים בריאה וקלה להכנה. כל שנדרש להכינה הוא לקלף כמה קישואים ולגרדם, ערבבו עם גבינות וביצים, תבלו לפי הטעם והכניסו לאפייה כחצי שעה. ניתן לשדרג את פשטידת הקישואים עם ירקות נוספים, כך תתקבל בכל פעם פשטידה קצת שונה.

אפשרות הגשה מעניינת ונוחה לילדים, היא לקחת את בלילת הפשטידה ולהניח בתבנית מאפינס או להכין קציצות קטנות, זה ייצור לנו מיני פשטידות מיוחדות לילדים.

חטיפים בין הארוחות

כידוע בימים אלו, האתגר המיוחד הוא הזמן שבין הארוחות. תוכלו לפנק את הקטנטנים שלכם בנשנוש בריאותי, מקלות מירקות שונים כגון: מלפפון, גזר, גמבה, קולורבי ועוד. אותם תוכלו להניח בכוסות או בצלוחיות, על השיש או על שולחן האוכל. הילדים יוכלו לקחת ולאכול בין ארוחת הצוהריים לארוחת הערב במקום ממתקים. אותו דבר תוכלו לעשות גם עם פלחי פירות שונים, כמו: תפוז, קלמנטינה, פומלה, תפוחי עץ ואגסים חתוכים ומוגשים בצלחת.

עוד חטיף נפלא עבור הילדים הוא מקלות מלוחים אפויים. הכנה מהירה שלא דורשת זמן רב ויכולה להתאים לילדים לזמן הזה. על בצק עלים מרודד מורחים ביצה, מפזרים מלח פלפל ופפריקה אדומה מתוקה מוסיפים גבינת פרמז'ן מגורדת, וחותכים את הבצק לרצועות בעובי של אצבע בערך. מחזיקים את הרצועה בשתי הידיים ומגלגלים לשני כיוונים שונים (כמו סוכריה עטופה), מסדרים על תבנית ומכניסים לתנור למספר דקות עד שהן מזהיבות. תוכלו לשנות את התבלינים ואת הגבינות, ולקבל מקלות שונים בכל פעם. כמובן שניתן גם להכין מקלות אפויים מתוקים באותה טכניקה.

מיני פינוקים

ילדים אוהבים אוכל שאפשר לאכול ביד, אוכל קטן שאפשר לאכול בביס או שניים, כך שאפשר להגיש את המאכלים היום־יומיים רק במנות קטנות. לדוגמה, פיצות קטנות. לחתוך לחמניות לרוחב ולהכין מהן פרוסות עגולות קטנות, עליהן אפשר למרוח רסק עגבניות או קטשופ וריבוע קטן של גבינה צהובה, והנה לכם פיצה קטנה.

פנקייק הוא גם פינוק מועדף על ילדים. אם נכין אותו בעיגולים קטנים יותר, יראה אחרת גם בעיניהם.