ההנחיות החדשות של משרד הבריאות כופות על כולנו להתרגל למציאות חדשה ושונה מהשגרה אליה אנחנו כל כך רגילים: לקום בבוקר, ללכת לעבודה, להיפגש עם חברים או לוותר על האימונים בחדר הכושר. החשש משהות ארוכה בבית ללא המצרכים המתאימים דאג לבקר אצל כולנו, שהסתערנו ללא לאות על רשתות השיווק והמזון. לאור ההנחיות החדשות והשגרה החדשה שכולנו נאלצים להתרגל אליה, החלטנו לתת את נקודת המבט של השף הלבן למצב. הוא קצת מתקשה להגיד לכם איך עושים בידוד בית או מה אפשר לעשות בבידוד, אבל אנחנו לגמרי יכולים להגיד לכם מהם המצרכים הכי חשובים שיהיו לכם במזווה במשך השהות הארוכה בבית, בין אם אתם בבידוד או פשוט מקפידים על ההנחיות, מה תוכלו לבשל איתם ואיך תוכלו לשפר קצת את מצב הרוח באמצעות הארוחות השונות.

מלבד המוצרים הבסיסיים הכוללים מים, ביצים, חלב, גבינות וירקות, נמליץ לשמור על תזונה מאוזנת באמצעות שלושה מרכיבים: טריים, יבשים וקפואים. 

מוצרים טריים

על אף ההחלטה לצמצם יציאות מהבית, הסופרים ורשתות השיווק נשארים פתוחים ולכן נמליץ בחום להקפיד לשלב בתזונה שלכם פירות וירקות טריים. נכון שאפשר לצרוך גם ירקות מבושלים, ופירות יבשים או אפילו באמצעות תחליפים או בדרכים עקיפות – אבל אין תחליף שווה ערך לירקות ופירות טריים. בביקור הבא בסופר הקפידו לקנות קצת פירות וירקות שיגוונו לכם את הארוחות. הקפידו לקנות פירות עשירות בויטמין C, שהוא כידוע מחזק את המערכת החיסונית של הגוף, שבימים כאלה היא המערכת אולי הכי חשוב שיש לנו. עם הירקות תוכלו להכין שלל סלטים מעניינים שיכולים לשמש תוספת מגוונת לארוחה או אפילו כמנה עיקרית לארוחה קלילה. את הפירות תוכלו לאכול עם יוגורט, להכין פרישייק שירענן אתכם ואת הנשמה, או פשוט לחתוך פרי אחת ליום. 

מוצרים יבשים

היתרונות של המוצרים היבשים הם ברורים: הם יכולים להישמר לאורך זמן מבלי להתקלקל או לפגוע באיכות המזון ועל כן הקפידו למלא את הארון ולהצטייד בהם. אריזות הפסטה למיניהן הן כמובן המובילות הרשמיות של נבחרת המוצרים היבשים. גם אם מדובר באותה חבילת פסטה "משעממת" אפשר להכין אותה כל פעם בוריאציה אחרת שמגוונת את התפריט ומרחיבה לנו את הלב: פסטה עם רוטב עגבניות, פסטה שמנת בטטה, פסטה עם רוטב פסטו, פסטה עם רוטב רוזה ועוד כל כך הרבה אפשרויות שאת כולן תוכלו למצוא בעמוד מתכוני פסטה באתר השף הלבן. לצד הפסטה, זה הזמן להוסיף לארון את כל הקטניות כולל אורז, בורגול, קינואה ולגוון לכם את הארוחות. 

מוצרים קפואים

היתרון של המוצרים הקפואים דומה ליתרון של המוצרים היבשים, הם נשארים לאורך זמן בהקפאה מבלי להתקלקל או לפגוע באיכותם. את המוצרים הקפואים נחלק לשני חלקים מרכזיים: בשר ודגים וירקות קפואים. הירקות הקפואים הם אומנם לא הירקות הטריים אותם המלצנו לרכוש, אך הם בהחלט בעלי יתרונות תזונתיים רבים. בנוסף, אין צורך למלא את כל המקרר בהמון ירקות שספק יאכלו ספק ייזרקו ולכן כשאתם בסופר הקפידו לאזן הירקות שלכם בירקות טריים לצד ירקות קפואים. הירקות הקפואים זמינים ותוכלו להכין מהם בקלות ארוחות קלות, תוספות מזינות וסתם נשנושים בריאים.

המוצרים הקפואים, כאמור, כוללים גם את הבשר והדגים. אם בדרך כלל אתם רגילים לצרוך את הבשר ביום הרכישה כנראה שעכשיו תצטרכו לשנות קצת הרגלים.. בגלל צמצום היציאות מהבית אנחנו ממליצים לכם לקנות מספיק בשר ודגים ולאחסן אותם בהקפאה עד להכנה. בימים אלה אנחנו חייבים לשמור על תזונה מאוזנת מכל אבות המזון על מנת לשמור על הבריאות שלנו ועל צריכה מיטבית של ויטמנים וערכים תזונתיים. נמליץ לכם במיוחד לשלב בתזונה שלכם ארוחות עם דגים, שעשירים בוויטמינים, חומצות שומן ומינרלים. אחד הדגים האהובים עלינו הוא הסלמון, ואם אתם לא בקטע של להכין סושי בבית, תוכלו להכין סלמון בתנור או במחבת.